Держстат у роз'ясненні від 28.11.2014 р. №17.4-12/57 розглянув порядок заповнення форми державного статистичного спостереження №7-торг "Звіт про наявність торгової мережі".
Так, форма містить дані щодо наявності торгової мережі (сукупності об'єктів роздрібної торгівлі, розміщених на визначеній території) станом на 1 січня року, що настає за звітним.
Форма охоплює дані про кількість діючих об'єктів роздрібної торгівлі та торгову площу магазинів у цілому по підприємству за сукупністю характерних ознак діяльності, типів і видів мережі, за спеціалізацією, за формами організації та обслуговування, за регіонами здійснення діяльності.
Зміст форми відповідає даним документів первинної облікової документації, зокрема технічних паспортів, затверджених типових проектів, документів щодо орендної плати або обмірів, інвентарних карток обліку основних засобів, товарно-транспортних накладних, товарно-грошових звітів, квитанцій установ банків та поштових відділень.
І коротко про зміст форми.
Розділ I "Наявність торгової мережі у межах регіону місцезнаходження" містить узагальнену інформацію про об'єкти роздрібної торгівлі, які здійснюють діяльність у межах регіону, на території якого знаходиться підприємство (юридична особа).
У графі 1 "Кількість діючих об'єктів" наводиться кількість об'єктів (закладів), яка включає в себе кількість місцевих одиниць (структурних підрозділів) суб'єктів господарювання, які фактично працюють на звітну дату або тимчасово не працюють (не більше 6 місяців), у яких здійснюється продаж споживчих товарів безпосередньо населенню для особистого споживання.
У графі 2 "Торгова площа магазинів" у цілих числах наводяться дані щодо площі для торгівлі та обслуговування покупців, уключаючи здану в оренду, на якій здійснюється продаж товарів, та площі для розміщення служб із додаткового обслуговування покупців. При цьому дані щодо торгових площ уключають площі, що зайняті під прилавками, стелажами та іншим обладнанням, яке встановлене в торговому залі.
Рядки 01 - 50 містять дані щодо магазинів - об'єктів стаціонарної роздрібної торгівлі, що розміщені в капітальних відокремлених будівлях або приміщеннях, що мають торговий зал для покупців з достатньою торговою площею для їх обслуговування та систему спеціальних приміщень, оснащених торгово-технологічним устатковуванням, застосовують різні форми продажу товарів у широкому асортименті, надають населенню додаткові послуги, забезпечують високу культуру торгівлі.
Магазин, який займає декілька окремих приміщень в одній будівлі та підпорядкований одному суб'єкту господарювання, можна вважати як один магазин. При здійсненні торгівлі у декількох окремих приміщеннях у різних будівлях кожне приміщення можна вважати як самостійний магазин, навіть у тому разі, коли він підпорядкований одному суб'єкту господарювання.
Рядки 02 - 50 містять дані щодо кількості об'єктів торгівлі, згрупованих за сукупністю характерних ознак діяльності: типами, спеціалізацією, розміром торгової площі, формами обслуговування тощо.
Розділ II "Наявність торгової мережі за територіальною ознакою в межах регіону місцезнаходження" містить розгорнуту інформацію стосовно об'єктів роздрібної торгівлі, які відображені у розділі I, відповідно до всіх його рядків і граф, із розподілом їх за територіальною ознакою (район, місто) фактичного розташування.
Розділ III "Наявність торгової мережі за територіальною ознакою за межами регіону місцезнаходження" містить розгорнуту інформацію про наявність об'єктів роздрібної торгівлі, що здійснюють діяльність за межами регіону місцезнаходження підприємства, тобто не відображені у розділі I та розділі II, з розподілом їх за територіальною ознакою, відповідно до граф та рядків розділу I.