Офіс великих платників податків ДФС нагадує, що відповідно до ч. 2 ст. 121 Закону №996 передбачено перехід на складання фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності за міжнародними стандартами в обов’язковому порядку наступним категоріям підприємств:
1) підприємства, що становлять суспільний інтерес – підприємства – емітенти цінних паперів, цінні папери яких допущені до біржових торгів, банки, страховики, недержавні пенсійні фонди, інші фінансові установи (крім інших фінансових установ та недержавних пенсійних фондів, що належать до мікропідприємств та малих підприємств) та підприємства, які належать до великих підприємств (наразі до великих платників застосовуються критерії – балансова вартість активів – понад 20 мільйонів євро, чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) – понад 40 мільйонів євро; середня кількість працівників – понад 250 осіб);
2) публічні акціонерні товариства,
3) підприємства, які здійснюють діяльність з видобутку корисних копалин загальнодержавного значення – підприємства, які здійснюють діяльність з геологічного вивчення, у тому числі дослідно-промислової розробки, родовищ корисних копалин загальнодержавного значення та/або видобування корисних копалин загальнодержавного значення, та/або виконання робіт (здійснення діяльності), передбачених угодою про розподіл продукції щодо корисних копалин загальнодержавного значення, та/або транспортування трубопроводами (у тому числі з метою транзиту) вуглеводнів та хімічних продуктів. Перелік корисних копалин наведено у Листі №04.3-07/22-18;
4) підприємства, які провадять господарську діяльність за видами, перелік яких визначається КМУ – відповідно до п. 2 Порядку №419 до них відносяться підприємства, які провадять господарську діяльність за наступними видами:
- надання фінансових послуг, крім страхування та пенсійного забезпечення (розділ 64 КВЕД ДК 009:2010);
- недержавне пенсійне забезпечення (група 65.3 КВЕД ДК 009:2010);
- допоміжна діяльність у сферах фінансових послуг і страхування (розділ 66 КВЕД ДК 009:2010), за винятком допоміжної діяльності у сфері страхування та пенсійного забезпечення (група 66.2 КВЕД ДК 009:2010).
Звертаємо увагу, що особливості переходу на застосування концептуальної основи МСФЗ визначається МСФЗ 1, відповідно до п. 3 якого перша фінансова звітність суб’єкта господарювання, складена за міжнародними стандартами, є першою річною фінансовою звітністю, у якій суб’єкт господарювання застосовує МСФЗ і при цьому чітко та беззастережно дотримується в цій звітності відповідності МСФЗ. Фінансова звітність за МСФЗ вважається першою фінансовою звітністю суб’єкта господарювання, складеною за МСФЗ, якщо, наприклад, суб’єкт господарювання подавав свою останню попередню фінансову звітність згідно з національними вимогами, які не відповідають МСФЗ в усіх аспектах.
Для забезпечення порівнянності показників фінзвітності підприємств, які вперше застосовують МСФЗ з датою переходу 01.01.2018 p., перераховують проміжну, річну і консолідовану фінансову звітність за 2018 рік, включаючи вступний баланс на 01.01.2018 р. за МСФЗ згідно з вимогами МСФЗ 1. Починаючи з 01.01.2019 р. зазначені підприємства мають складати проміжну, річну та консолідовану фінансову звітність за 2019 р. згідно з МСФЗ. При цьому як порівняльну інформацію в проміжній, річній та консолідованій фінансовій звітності за 2019 р. використовуються показники фінансової звітності за 2018 p., трансформованої відповідно до вимог МСФЗ.
***
Читайте також:
- Складаєте фінзвітність за МСФЗ? Як подавати проміжну її форму.
- Не подавали фінзвітність разом з декларацією з прибутку — штраф 170 грн.
- Які юрособи проходять обов’язковий аудит фінзвітності та як правильно обрати аудитора?
- Аудит по-новому: як аудитори працюватимуть з 1 жовтня 2018 року?
- Вносимо зміни до фінзвітності: як подавати її до ДФС?