ДПС у Тернопільській області розповідає, що Відповідно до ст. 67 ПКУ та ст. 5 Закону України від 08.07.2010 р. №2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями, підставою для зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів є відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) про державну реєстрацію припинення юридичної особи або її відокремленого підрозділу.
Порядок зняття з обліку у контролюючих органах відокремлених підрозділів юридичних осіб визначений розд. ХІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. №1588 (далі – Порядок №1588), та розд. IV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 24.11.2014 р. №1162 (далі – Порядок №1162).
Згідно з п. 11.3 розд. XI Порядку №1588 при прийнятті рішення про закриття відокремленого підрозділу юридичної особи до контролюючого органу за основним місцем обліку такого відокремленого підрозділу подаються такі документи:
- заява про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою №8-ОПП (далі – заява за ф. №8-ОПП);
- копія розпорядчого документа про закриття відокремленого підрозділу.
Відповідно до п. 11.5 розд. XI Порядку №1588 у зв’язку з ліквідацією відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості щодо якого включені до ЄДР, контролюючі органи розпочинають та проводять процедуру зняття з обліку у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):
- заяви за ф. №8-ОПП від платника податків, поданої згідно з п. 11.3 розд. XI Порядку №1588;
- відомостей з ЄДР чи Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України про припинення (закриття) відокремленого підрозділу.
При отриманні першого з документів про ліквідацію або реорганізацію відокремленого підрозділу юридичної особи робиться запис у журналі реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою №6-ОПП.
Після надходження відомостей з ЄДР про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу або заяви за ф. №8-ОПП контролюючий орган знімає з обліку відокремлений підрозділ після проведення передбачених законодавством перевірок платників та проведення остаточного розрахунку.
Дані про зняття з обліку як платника податків, так і платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника до ЄДР із зазначенням дати і номера запису про зняття з обліку, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому відокремлений підрозділ знято з обліку.
Враховуючи викладене, при знятті з обліку відокремленого підрозділу юридичної особи, відомості щодо якого включені до ЄДР, обов’язку подання до контролюючого органу заяви за ф. №8-ОПП не встановлено.
Статті 9, 25 Закону №161 орендар земельної ділянки зобов’язаний приступати до використання земельної ділянки в строки, встановлені договором оренди землі, але не раніше державної реєстрації відповідного права оренди, тому платники єдиного податку четвертої групи не звільняються від обов’язку щодо проведення державної реєстрація укладених договорів оренди земельних ділянок.