• Посилання скопійовано

Заява на виплату карантинної допомоги з 19 квітня: «7 хвилин» з Тимуром Алієвим

Хто та за яких умов має право на допомогу? Як та коли подати заяву? Яка відповідальність одержувача допомоги?



9 квітня 2021 року набрав чинності Закон України від 30.03.2021 р. №1358-ІХ «Про надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Про це читайте тут.

А з 10 квітня діє відповідний порядок надання такої допомоги, який затверджено постановою КМУ від 07.04.2021 р. №328.

Розмір допомоги за рахунок коштів держбюджету становить 8000 грн. Передбачено також виплату допомоги за рахунок коштів місцевого бюджету у розмірі, визначеному рішенням органу місцевого самоврядування. Допомога може бути надана у 2021 році одноразово. І вже починаючи з 19 квітня 2021 року заяви можуть подати ФОПи та наймані працівники з регіонів, які до «червоної» зони карантину включили в лютому-березні 2021 року.

Заява подається в електронній формі через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, портал «Дія».

Можна подати заяву з використанням мобільного додатку порталу «Дія». Щоправда, станом на 12 квітня в «Дія» відсутня заява.

У заяві потрібно вказати:

  • прізвище, ім’я, по батькові заявника, його дату народження,
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків,
  • адресу реєстрації місця проживання заявника,
  • номер банківського рахунку для виплати допомоги.

Якщо фізособа є найманим працівником, то зазначаємо код виду діяльності, який передбачено у переліку Кабміну №329 (посилання на перелік). Якщо заяву заповнює ФОП, то ним не заповнюється цей реквізит.

Також потрібно вказати у заяві про згоду на обробку персональних даних. Як наймані працівники, так і ФОП зазначають регіон, в якому економічна діяльність тимчасово зупинена внаслідок запровадження карантинних обмежень.

Інформація, яку заявник вказує у заяві, перевіряється в автоматичному режимі. Якщо програма виявляє невідповідність застрахованої особи чи страхувальника умовам надання допомоги, визначених законом, або інформація вказана у заяві не підтверджується даним із держреєстру застрахованих осіб, то заявник отримає про це відповідне повідомлення в електронній формі через портал «Дія». Якщо ж інформація вказана у заяві підтверджується, то заявник включається до списку на виплату допомоги не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після подання заяви застрахованою особою. Такі списки формує Мінцифра і щоденно передає Пенсійному фонду.

Далі на наступний робочий день Пенсійний фонд надсилає у Мінсоцполітики заявку на перерахування коштів для виплати допомоги. Своєю чергою, Мінсоцполітики перераховує кошти для виплати допомоги на окремий рахунок Пенсійного фонду, відкритого в ОЩАДБАНК, з якого і буде здійснюватися виплати допомоги безпосередньо на рахунки заявників не пізніше ніж протягом наступного операційного дня після надходження коштів на рахунок Пенсійного фонду.

Як бачимо, за таким алгоритмом заявник може отримати допомогу орієнтовно вже на п’ятий робочий день з дня подання заяви, але за умови, що:

  • на рахунку Пенсійного фонду будуть кошти для виплати допомоги,
  • заява пройде перевірку на відповідність вимогам закону та даним, вказаним у держреєстрі застрахованих осіб.

 

Які ж умови отримання карантинної допомоги найманим працівником?

1. Роботодавець такого працівника (а це може бути як ФОП, так і юрособа) повинен мати основний вид економічної діяльності, який передбачено у переліку, визначеному Кабміном у постанові від 07.04.2021 р. №329.

Зверніть увагу: вид діяльності, який передбачено у переліку, має бути обов’язково заявлений першим у відомостях з Єдиного державного реєстру станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги. Також подаючи заяву у квітні перевірте основний КВЕД свого роботодавця. Зробити це не складно: необхідну інформацію про свого роботодавця можна знайти безкоштовно у Єдиному держреєстрі юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань на сайті Мін'юсту.

2. Роботодавець сплатив ЄСВ за працівника за усі місяці відповідного кварталу, які вказані у Законі. І це не місяці попереднього кварталу. Наприклад, якщо заява про отримання допомоги подаватиметься у квітні цього року, то обов’язковою умовою є сплата ЄСВ роботодавцем за такого працівника за усі місяці четвертого кварталу 2020 року, а не першого кварталу 2021 року.

3. Працівник не є сумісником і його середня зарплата за три місяці попереднього кварталу не перевищує 30000 грн на місяць.

 

Які ж діють умови для ФОП?

1. Його основний вид економічної діяльності, який заявлений першим у Єдиному реєстрі, відповідає видам, визначеним у переліку КВЕД. Такий КВЕД є основним станом на останній день місяця, який передує місяцю, в якому подається звернення на отримання допомоги.

2. Він зареєстрований приватним підприємцем не менше трьох календарних місяців і за останній звітний рік сплатив ЄСВ за себе не менше ніж за 6 місяців. Як не дивно, але саме так передбачено законом.

3. ФОП не може бути одночасно найманим працівником.

4. Підприємницька діяльність на останній день місяця перед запровадженням карантинних обмежень не припинена за даними Єдиного держреєстру.

У Порядку №328 також передбачено, що Мінцифри буде формувати перелік застрахованих осіб для прийняття місцевими органами рішення щодо надання допомоги за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету. При цьому окрему заяву на отримання допомоги від місцевої влади подавати не потрібно. Очевидно, що місцева влада надаватиме таку допомогу за наявності коштів у місцевому бюджеті, а це питання навряд чи буде вирішено оперативно.

 

Чи передбачена відповідальність для отримувачів допомоги?

Так, передбачено. У разі виявлення недостовірної інформації, наданої застрахованою особою для отримання допомоги, сума допомоги підлягає поверненню.

Рішення про відшкодування допомоги застрахованими особами прийматимуться органами Пенсійного фонду і будуть розміщуватися на електронній персональній сторінці користувача на сайті Пенсійного фонду.

Застрахована особа отримає про це відповідне СМС повідомлення. На повернення коштів - 10 робочих днів з дня надсилання рішення. Інакше орган Пенсійного фонду України надсилає його для примусового виконання до органу державної виконавчої служби і далі вже державна виконавча служба буде виконувати рішення у встановленому порядку.

***

Читайте також: Допомога від держави та місцевих рад: пам’ятка для ФОП та працівників

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: 7eminar.com

Рубрика: «Дебет-Кредит»/Новини порталу

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Новини порталу»