• Посилання скопійовано

ФОП без діяльності зможуть ліквідуватися без сплати ЄСВ: законопроект

Законопроектом №2190 пропонується впровадження 30-денного періоду з моменту набрання чинності цього Закону, протягом якого самозайняті особи матимуть право здійснити реєстрацію припинення підприємницької діяльності без застосування до них штрафних (фінансових) санкцій за несплату ЄСВ

ФОП без діяльності зможуть ліквідуватися без сплати ЄСВ: законопроект

Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев зареєстрував у Верховній Раді законопроект №2190 "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску).

Законопроектом пропонується впровадження 30-денного періоду з моменту набрання чинності проекту цього Закону, протягом якого самозайняті особи матимуть право здійснити реєстрацію припинення підприємницької діяльності без застосування до них штрафних (фінансових) санкцій за несплату ЄСВ.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.

 

Чому потрібні ці зміни?

1 січня 2017 року набрав чинності Закон №1774-VIII, яким було внесено зміни до Закону про ЄСВ. Новою редакцією Закону про ЄСВ було зобов’язано ФОП на загальній системі оподаткування та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, які починаючи з 1 січня 2017 року не отримують дохід від здійснюваної підприємницької діяльності, нараховувати та сплачувати ЄСВ у розмірі не меншому, ніж мінімальний страховий внесок у розрахунку на місяць.

Як зазначено у пояснювальній записці, значна кількість самозайнятих осіб та ФОП, які не отримують доходу і фактично не здійснюють будь-якої підприємницької діяльності, досі не ініціювали процедуру державної реєстрації припинення підприємницької діяльності  чи зняття з  обліку, як самозайнятих осіб, а отже таким особам буде нараховано штрафні санкції та пеню за несплату ЄСВ.

 

Що пропонується?

Законопроект №2190 розроблено з метою унеможливлення застосування несправедливих штрафних санкцій щодо фізичних осіб-підприємців та самозайнятих осіб, які не сплачували ЄСВ за періоди, протягом яких ними не було отримано доходів. 

Саме тому запропоновано Розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону про ЄСВ доповнити новим пунктами 9-10 наступного змісту:

1) Платники визначені у пунктах 4 (крім фізичних осіб - підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування) та 5 частини першої статті 4 цього Закону, у разі якщо такими платниками не отримано дохід (прибуток) від їх діяльності, що підлягає обкладенню ПДФО, у період з 1 січня 2017 року до моменту набрання чинності Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску), звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону про ЄСВ.

2) Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 1 січня 2017 року до моменту набрання чинності Закону "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску), до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

3) Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому ПКУ  для списання безнадійного податкового боргу.

Підставою для надання такого звільнення є подання протягом 30 календарних днів з дати набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (щодо справедливості справляння єдиного соціального внеску):

  • платниками, визначеними у пункті 4  цього  Закону  (крім фізичних осіб – підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування)  до державного реєстратора за місцем знаходження реєстраційної справи фізичної особи-підприємця, заяви про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності;

  • платниками,  зазначеними у пункті 5 частини першої статті 4 цього Закону, до контролюючого органу за основним місцем обліку  заяви про  зняття з  обліку.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»