• Посилання скопійовано

Порядок оформлення і подання скарг платниками податків зазнав змін

Мінфін вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Порядок оформлення і подання скарг платниками податків зазнав змін

Зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами внесено Наказом Мінфіну від 28.09.2016 р.№849  (зареєстрований в Мін'юсті 28 жовтня 2016 р.).

 

Як тепер відбуватиметься розгляд скарг

У документі визначено, що розгляд матеріалів скарг платників податків відбувається у закритому засіданні.

Розгляд  у відкритому засіданні відбувається виключно на підставі письмового клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги (форма його додається).

Не допускається відкритий розгляд скарги, якщо в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.

Окрім того, уточнено, що особа, яка подала скаргу на рішення контролюючого органу, має право:

- брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через його уповноважених представників (у тому числі адвокатів);

- ознайомлюватись із матеріалами перевірки та адміністративного оскарження в електронній та письмовій формі, робити з них копії, виписки за допомогою технічних засобів;

- здійснювати технічну фіксацію засідання з розгляду матеріалів скарги за допомогою фото-, кінозйомки, відео-, звукозапису;

- заявляти клопотання, що стосуються предмета розгляду скарги, в тому числі про:

  • участь та надання пояснень під час розгляду матеріалів скарги осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь у прийнятті оскаржуваного рішення;
  • присутність під час розгляду матеріалів скарги за участю платника податків представників засобів масової інформації (якщо здійснюється відкритий розгляд матеріалів скарги).

 

Вимоги до форми клопотання про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні 

Форма Клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів справи встановлена у додатку до Наказу №849.

Таке клопотання має бути заявлене одночасно із поданням скарги та повинно містити:

 

  • перелік осіб, залучення яких необхідне для розгляду матеріалів скарги у відкритому засіданні;
  • надання згоди на розголошення контролюючим органом (посадовими особами) відомостей про такого платника, що становлять конфіденційну інформацію, комерційну чи банківську таємницю та стали відомі під час виконання посадовими особами службових обов'язків;
  • надання згоди контролюючому органу на присутність залучених осіб під час відкритого засідання.

Клопотання розглядається контролюючим протягом 10 робочих днів з моменту його отримання.

Про результати розгляду клопотання контролюючий орган повідомляє особу, яка його заявила, не пізніше п'яти робочих днів до дати розгляду матеріалів скарги.

Контролюючий орган не має права відмовити в задоволенні клопотання платника податків про розгляд матеріалів скарги у відкритому засіданні, за виключенням випадків, коли:

  • в клопотанні платника податків відсутні відомості, передбачені цим Порядком;
  • та/або в матеріалах справи наявні відомості, що становлять державну таємницю.

Контролюючий орган, який розглядає скаргу, за клопотанням платника податків або з власної ініціативи, може залучити до розгляду матеріалів справи осіб, що проводили перевірку, приймали рішення (вчиняли дії) або брали участь в прийнятті оскаржуваного рішення.

Неявка запрошених та належним чином повідомлених осіб не перешкоджає розгляду матеріалів скарги.

 

Строк розгляду скарг

Як і раніше,  контролюючий орган зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20-ти календарних днів, що настають за днем отримання скарги платника податків, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.

Уточнено, що вмотивованим є рішення, яке відповідає таким ознакам:

- зазначені конкретні посилання на норми ПКУ та інші нормативно-правові акти, на яких воно ґрунтується, з урахуванням матеріалів скарги;

- по суті вимог чи заперечень платника податків контролюючий орган висловив свою позицію.

 

Порядок розгляду скарг

Нагадуємо, що під час процедури адміністративного оскарження обов'язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом, або інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.

Змінами до Порядку уточнено, що контролюючий орган, який прийняв оскаржуване рішення, зобов'язаний надіслати до контролюючого органу вищого рівня, який розглядає скаргу, в електронній та/або письмовій формі всі документи, які підтверджують правомірність прийнятого рішення, протягом 5 робочих днів з дня отримання повідомлення від платника податків про оскарження такого рішення та/або від контролюючого органу, який розглядає скаргу.

Під час розгляду матеріалів скарги платника податків в ході адміністративного оскарження враховуються (раніше було -можуть враховуватися) податкові консультації, а також узагальнюючі податкові консультації, надані такому платнику податків.

Розгляд матеріалів скарги платника податків відбувається під час засідання.

Якщо платником податків заявлено клопотання про участь у розгляді матеріалів скарги представника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена, то контролюючий орган, який розглядає скаргу, зобов'язаний не пізніше ніж за 3 робочих дні до дати проведення засідання із розгляду скарги повідомити електронною поштою таких осіб. У повідомленні зазначаються:

  • дата, час і місце розгляду матеріалів скарги;
  • найменування платника податків - юридичної особи або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податків;
  • дата отримання скарги;
  • сума грошового зобов'язання або податкового боргу, сума бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків або сума зменшення суми бюджетного відшкодування, що оскаржується;
  • інформація про можливість ознайомлення із матеріалами перевірки на вимогу таких осіб.

За рішенням Ради бізнес-омбудсмена та/або центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, в розгляді скарги платника податків в контролюючому органі вищого рівня беруть участь їх представники, незалежно від наявності клопотання платника податків про відкритий розгляд матеріалів скарги.

 

Зміст рішення про результати розгляду скарги та його вручення

Як і раніше,  рішення про результати розгляду скарги складається із вступної, описової, мотивувальної і резолютивної частин.

Тепер у Порядку уточнено, що у мотивувальній частині рішення вказуються:

- результати дослідження матеріалів скарги та обставини, з урахуванням яких приймається рішення;

- пропозиції (у разі наявності) представника центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена;

- мотиви, з яких відхиляються вимоги чи заперечення платника податків, пропозиції центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, представника центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну регуляторну політику, представника Ради бізнес-омбудсмена, за умови, що такі пропозиції були надані контролюючому органу за 5 робочих днів до граничної дати прийняття рішення за скаргою платника податків; або мотиви, з яких висновки контролюючого органу, викладені в оскаржуваному рішенні, скасовуються повністю чи частково;

- посилання на норми ПКУ та інші нормативно-правові акти, якими обґрунтовано рішення про результати розгляду скарги.

 

Наказ №849 набере чинності з дня його офіційного опублікування, яке заплановане в "Офіційному віснику України" №91 (25.11.2016).

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Мінфін

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»