• Посилання скопійовано

Реклама об’єктів будівництва: які найпоширеніші порушення?

Відсутність на рекламних носіях інформації про дозвільну документацію, зокрема – дозволу на виконання будівельних робіт. Незазначення ідентифікатора об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності та замовника, підрядника або проєктувальника об’єкта будівництва

Реклама об’єктів будівництва: які найпоширеніші порушення?

Держпродспоживслужба продовжує системно перевіряти рекламу об’єктів будівництва по всій території України. За результатами першого півріччя 2025 року найбільше порушень вимог рекламного законодавства виявлено у Закарпатській області.

Тут зафіксовано 16 випадків порушення статті 25-1 Закону України «Про рекламу», яка визначає чіткі вимоги до змісту реклами житлових і нежитлових об’єктів на етапі будівництва.

Що вважається порушенням?

  • Відсутність на рекламних носіях інформації про дозвільну документацію, зокрема — дозволу на виконання будівельних робіт.
  • Не зазначено ідентифікатор об’єкта в Реєстрі будівельної діяльності.
  • Не вказано замовника, підрядника або проєктувальника об’єкта будівництва.
  • Порушення вимог до об’єктів класу наслідків СС2/СС3 — зокрема, відсутність ліцензії на будівельну діяльність.
  • Не наведено інформацію про право користування земельною ділянкою.
  • Відсутня вебадреса, за якою споживач може ознайомитися з повною інформацією про об’єкт.
  • Використання маніпулятивних формулювань без документального підтвердження (наприклад: «є всі дозволи», «гарантоване введення в експлуатацію» тощо).

Такі порушення створюють реальні ризики для громадян, які можуть інвестувати в об’єкти, що не мають законних підстав для будівництва або продажу. Це може призвести до втрати коштів, затримки введення в експлуатацію або неможливості оформлення права власності.

«Реклама об’єктів будівництва повинна бути повною, достовірною та прозорою. Рекламувати об’єкт будівництва дозволено лише за наявності всіх необхідних документів та повної, правдивої інформації про забудовника, дозвільну документацію та стан об’єкта. Недостовірна інформація — це ризик для споживача і відповідальність для рекламодавця», — підкреслює заступник Голови Держпродспоживслужбни Андрій Крейтор.

Держпродспоживслужба закликає громадян бути уважними при виборі житла або комерційної нерухомості: перевіряйте вміст реклами, вимагайте документи, звертайте увагу на прозорість інформації. У разі виявлення порушень — повідомляйте про це до територіальних органів Держпродспоживслужби.

Джерело: Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»