• Посилання скопійовано

Якщо немає звітності з захисту прав споживачів, то чи є позапланові перевірки у зв’язку з її неподанням?

Лист Держспоживінспекції від 01.06.2012 р. №3316-1-11/6

Нагадаємо, що у ст. 6 Закону України від 05.04.2007 р. №877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі -- Закон №877) наведено підстави для позапланових перевірок суб’єктів господарювання, серед яких такі як:

виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов’язкової звітності, поданих суб’єктом господарювання;

неподання у встановлений термін суб’єктом господарювання документів обов’язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів.

Зазначимо також те, що дія цього Закону №877 поширюється на відносини, пов’язані зі здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Наведені вище підстави для проведення позапланових перевірок Держспоживінспекції та її територіальних органів госпсуб’єктів продубльовані й у п. 1.4 Порядку проведення перевірок у госпсуб’єктів сфери торгівлі і послуг, у тому числі ресторанного господарства, якості продукції, додержання обов’язкових вимог щодо безпеки продукції, а також додержання правил торгівлі та надання послуг, затвердженого наказом Мінекономіки від 07.03.2012 р. №310 (далі -- Порядок №310).

Такі підстави для проведення позапланових перевірок викликали запитання у госпсуб’єктів: чи передбачено чинним законодавством у сфері захисту прав споживачів подання органам Держспоживінспекції документів обов’язкової звітності?

Держспоживінспекція, зі свого боку, надає роз’яснення з приводу виконання госпсуб’єктами п. 1.4 Порядку №310: «відповідно до ст. 26 Закону України «Про захист прав споживачів» та Указу Президента України від 13.04.2011 №465/2011 «Про Положення про Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів» Держспоживінспекція України є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері держконтролю за дотриманням законодавства про захист прав споживачів. Законодавством України не передбачено подання госпсуб’єктами будь-яких документів обов’язкової звітності до Держспоживінспекції України та її територіальних органів».

Автор: Канарьова Наталія

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024141
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459