Якщо під час документальної перевірки перевіряючими виявлені порушення податкового законодавства, такі випадки фіксуються в акті перевірки. Наявність помилок іноді має спірний характер через неоднозначне трактування положень діючого законодавства або ж неврахування платником окремих правил формування податкового обліку під час проведення своєї господарської діяльності.
Отож, якщо платник вважає, що порушення встановлені безпідставно чи не згоден з фактами або даними, викладеними в акті перевірки, найкращим виходом з ситуації є подання до податкової інспекції заперечення із викладеними у ньому аргументами на свою користь. Таке заперечення подається протягом п'яти робочих днів з дня отримання акта.
Якщо ж платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді його заперечень до акта перевірки, контролюючий орган зобов'язаний повідомити такого платника податків про місце і час проведення такого розгляду. Вже після розгляду фактів, викладених в акті та результатів розгляду заперечень платника керівником ДПІ (або його заступником) приймається рішення про визначення грошових зобов'язань за наслідками проведеної перевірки.