• Посилання скопійовано

Нові форми проведення перевірок: як скористатись?

Більше року в Україні працює механізм проведення перевірок в електронному режимі. Що це за нововведення та для кого вони передбачені і як саме ними можна скористатися?

Нові форми проведення перевірок: як скористатись?

Що таке електронна податкова перевірка?

Дана форма перевірки передбачена  п. 75.1.2 Податкового Кодексу України. Це - документальна невиїзна позапланова перевірка. Це не  обов”язкова перевірка а свого роду аудит задля переконання самого бухгалтера у правильності ведення обліку і нарахуванні всіх податків.  Така  перевірка  проводиться за бажанням платників податків але за умови що такий платник відноситься до категорії платників із незначним ступенем ризику . Проводиться перевірка один раз на три роки .

Хто зможе скористатися перевіркою в електронному вигляді?

Впровадження такої практики проведення дистанційних податкових перевірок здійснюватиметься поступово. Даним сервісом вже можуть скористатися підприємства та фізичні особи підприємці які обрали спрощену систему оподаткування, а також  представники мікро-, малого та середнього бізнесу на загальній системі оподаткування (визначення даних категорій платників міститься в Господарському Кодексі), а з 1.01.2016 року право на електронну податкову перевірку отримають і інші платники податків.

Необхідна інформація для  проведення податкової перевірки в електронному вигляді

Платник податків, який бажає пройти дистанційну перевірку, повинен повідомити про свій намір до органу фіскальної служби за місцем реєстрації Для цього він за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки подає заяву, із зазначенням слідуючої інформації:

загальні облікові дані платники податків;

періоди господарської діяльності, що підлягають перевірці, (платник податку може визначати їх сам в тому випадку, якщо за аналогічні періоди з таких самих питань не проводились документальні планові або позапланові перевірки);

застосовувана платником податків система оподаткування;

перелік податків, які будуть перевірені в ході електронної перевірки;

дані про ведення бухгалтерського обліку, зокрема, первинні документи в електронному вигляді;

документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, у відповідному форматі;

спосіб надання документів (електронною поштою або на будь-якому носії).

Результат електронної перевірки

За результатами електронної перевірки складається довідка у двох примірниках, що підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом трьох робочих днів з дня закінчення установленого для проведення перевірки строку. Довідка вручається (надсилається поштою) платнику податків або його уповноваженому представнику, який повинен ознайомитися з документом і підписати його або надати заперечення протягом 5 днів з моменту вручення (П. 86.4 ПКУ). Якщо ж платник податків не згоден з результатами перевірки, він має право направити свої зауваження разом з підписаним примірником довідки.

В цілому практика застосування таких електронних перевірок направлена на забезпечення спрощення життя підприємцям. Можливість надання звітності в електронному вигляді та проходження електронних документальних перевірок дозволить платникам податків витрачати менше часу на спілкування з перевіряючими, що сприятиме  усуненню факторів корупційних проявів зі сторони працівників фіскальної служби.

Джерело: ДФС у Вінницькій області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 521
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9556
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460