• Посилання скопійовано

Держпраці зможе перевіряти без попереджень: Комітет ВРУ «за»!

Комітет з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект №8045 щодо створення належних, безпечних і здорових умов праці

Держпраці зможе перевіряти без попереджень: Комітет ВРУ «за»!

Комітет ВРУ на засіданні 23 травня 2018 року розглянув законопроект №8045.

 

Які зміни передбачені цим законопроектом?

1) Держпраці буде  перевіряти не тільки додержання законодавства про працю та зайнятість, а ще й питання дотримання вимог щодо охорони та гігієни праці, а також займатися державним гірничним наглядом. Відповідні зміни будуть внесені у ч. 4 ст. 2 Закону №877 та у ст. 38 Закону про охорону праці;

2) перевірки щодо дотримання законодавства про зайнятість населення будуть проводитися за Порядком, затвердженим КМУ. У ст. 52 Закону про зайнятість населення внесуть доповнення;

3) контроль за дотриманням вимог щодо охорони та гігієни праці буде здійснюватися також за Порядком, затвердженим КМУ. У ст. 38 Закону про охорону праці внесуть відповідні зміни;

4) вирішено надати право інспекторам Держпраці проводити перевірки з будь-яких питань без попередження. 

Докладно про запропоновані зміни ми розповідали у новині ось тут.

 

Висновок Комітету ВРУ з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення 

Комітет, в цілому підтримуючи законопроект, все-таки висловив деякі зауваження до нього.

Так, на думку народних депутатів, пропозиція щодо здійснення державного нагляду за додержанням законів та інших нормативних актів про охорону праці та державного контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення у порядку, визначеному Кабміном, не узгоджується зі змінами, які пропонується внести у цьому ж проекті до частини 4 статті 2 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (згідно з якими заходи контролю здійснюються органами державного нагляду та контролю з додержання законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами).

Крім того, Комітет експертів Міжнародної організації праці неодноразово привертав увагу до фактів порушення Україною Конвенцій МОП №81 та №129 і пропонував Кабінету Міністрів невідкладно внести зміни до законодавства з метою приведення їх у відповідність до вимог Конвенцій, наполягаючи на непоширенні дії Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на інспекторів праці.

Однак, як зауважили члени Комітету, законопроект №8045 і надалі поширює дію Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на відносини, що виникають під час здійснення заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення.

Комітет також рекомендує парламенту прийняти за основу проект Закону про внесення зміни до статті 3 Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» щодо вдосконалення здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю №8101.

Реалізація положень законопроекту має врегулювати питання здійснення контролю за дотриманням законодавства про працю та зайнятість населення на підприємствах, що здійснюють свою діяльність у зоні проведення АТО, крім населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення.

Автор: «Дебет-Кредит»

На підставі: Верховна Рада України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6196
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459