• Посилання скопійовано

В яких випадках Держпраці не зможе перевіряти роботодавця за зверненням його працівника?

Держпраці роз'яснила, як мають складатися звернення та які помилки допускають фізособи в них

В яких випадках Держпраці не зможе перевіряти роботодавця за зверненням його працівника?

Держпраці у Черкаській області заявила, що відповідно до ст. 40 Конституції, кожен громадянин України має право звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Найбільш актуальними питаннями, з якими громадяни звертаються до Держпраці, є питання недотримання суб’єктами господарювання вимог законодавства про працю, зокрема, оплати праці, належного оформлення трудових відносин тощо.

Відповідно до Порядку №295 державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці.

Перелік підстав для інспекційного відвідування наведений у п. 5 Порядку №295. Відповідно до положень пп. 1, 2 п. 5 Порядку №295, інспекційні відвідування проводяться за зверненнями працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю та за зверненням фізичної особи, стосовно якої порушено правила оформлення трудових відносин.

Звернення працівників, фізичних осіб, стосовно яких порушено правила оформлення трудових відносин, може бути подане через уповноваженого представника.

Тобто проведення державним інспектором перевірки з питань додержання законодавства про працю можливе у випадку звернення до Управління громадянина (громадян), як особи (осіб), чиї права порушені або його (їх) уповноваженого представника, повноваження якого оформлені відповідно до чинного законодавства (ст. 5 Закону №393/96-ВР).

Що стосується звернень громадян, які звертаються до Управління з питань охорони праці, зазначаємо, що відповідно до Закону №877-V, у сфері промислової безпеки та охорони праці наглядова діяльність здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Відповідно до вимог Закону, позапланові заходи державного нагляду (контролю) дозволяється проводити виключно з підстав, визначених у ст. 6 Закону. Підставами для здійснення позапланових заходів державного нагляду є звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням Міністерства соціальної політики України.

Слід наголосити, що у ряді випадків у зверненнях, які надходять на адресу Управління, відсутня необхідна інформація про суб’єкт господарювання, а саме: неточна або неповна назва, код ЄДРПОУ (ідентифікаційний код), місце реєстрації (місце проживання), фактична адреса здійснення господарської діяльності суб’єкта господарювання, прізвище, ім'я та по батькові керівника, недодання підтверджуючих документів щодо порушення прав громадянина тощо.

Відсутність вичерпної інформації у зверненнях позбавляє Управління можливості оперативного розгляду звернення та прийняття обґрунтованого рішення.

Найхарактерніші помилки при поданні звернень до Управління:

1. Відсутність підстав для проведення фахівцями Управління інспекційного відвідування роботодавця, оскільки порушуються трудові права не заявника, а сторонньої особи.

2. Відсутність підстав для проведення позапланової перевірки з охорони праці, оскільки відсутні факти, що підтверджують завдання шкоди особі, її правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

3. У зверненні вказано недостовірну (неповну) інформацію про суб’єкта господарювання.

4. Ненадання документів (копій), що підтверджують порушення трудових прав особи (у разі наявності таких документів).

Держпраці у Черкаській області акцентує увагу заявників на необхідності оформлення звернень у відповідності до вимог чинного законодавства для забезпечення їх належного розгляду фахівцями Управління.

***

Читайте також:

Джерело: Держпраці у Черкаській області

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024153
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 428
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 7026
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459