• Посилання скопійовано

Бюро фінрозслідувань: який законопроект пропонує прийняти Комітет ВРУ?

Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді прийняти за основу альтернативний законопроект №1208-2

Бюро фінрозслідувань: який законопроект пропонує прийняти Комітет ВРУ?

Комітет ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики на своєму засіданні 20 вересня розглянув проекти законів про Бюро фінансових розслідувань, а саме:

  • від 30.08.2019 р. №1208 "Про Бюро фінансових розслідувань", поданий народним депутатом України Гетманцевим Д.О.,
  • від 10.09.2019 р. №1208-1 "Про Національне бюро фінансової безпеки України", поданий народними депутатами України Южаніною Н.П. та ін.;
  • від 18.09.2019 р. №1208-2 "Про Бюро фінансових розслідувань", поданий народними депутатами України Василевською-Смаглюк О.М. та Монастирським Д.О.

За підсумками розгляду Комітет рекомендує Верховній Раді України прийняти за основу проект Закону №1208-2. З його змістом можна ознайомитися тут.

Цим документом передбачається cтворення Бюро фінансових розслідувань, як центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів України.

Планується, що Бюро фінансових розслідувань розслідувань складатиметься з центрального апарату та територіальних управлінь, зареєстрованих як юридичні особи публічного права.

Загальну кількість працівників буде встановлювати Кабмін і вона зможе змінюватись його ж рішенням на підставі звіту керівника Бюро фінансових розслідувань. Передбачається також можливість переходу колишніх працівників податкової міліції на службу до Бюро фінансових розслідувань розслідувань на загальних підставах за результатами проведення конкурсу.

Законопроект не передбачає ліквідацію будь-яких підрозділів Служби безпеки України та Міністерства внутрішніх справ, але до Бюро фінансових розслідувань переходять повноваження щодо розслідування економічних злочинів.

Передбачається віднести до основної підслідності Бюро фінансових розслідувань кримінальних правопорушень детективами Бюро фінансових розслідувань за 25 статтями Кримінального кодексу (статті 204, 205, 205-1, 206, 206-2, 209, 209-1, 210, 211, 212, 212-1, 218-1, 219, 220-1, 220-2, 222-1, 223-1, 223-2, 224, 229, 231, 232, 232-1, 232-2, 233 КК), додаткової підслідності – 5 статей (статті 192, 200, 216, 358, 366), а також досудове розслідування за статтею 222 КК (якщо розмір предмета злочину або завданої ним шкоди в тисячу п'ятсот і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановлений законом на час вчинення злочину).

Бюро фінансових розслідувань здійснюватиме самостійне проведення оперативно-розшукової діяльності, фізичний захист надаватиметься органами національної поліції.

Відповідно до проекту Закону особливі умови та розміри оплати праці і грошового забезпечення працівників Бюро фінансових розслідувань визначаються Кабінетом Міністрів України.

При напрацюванні основних положень проекту Закону 1208-2 було враховано ряд пропозицій, обговорених на робочих групах, зокрема:

  • удосконалено порядок доступу до електронних інформаційних систем при взаємодії Бюро фінансових розслідувань з іншими органами державної влади (у т.ч. правоохоронними органами) та органами місцевого самоврядування, зокрема, передбачено альтернативний доступ Бюро фінансових розслідувань до інформації (даних) державних електронних інформаційних ресурсів та систем органів державної влади;
  • враховано зауваження щодо закритого доступу до баз даних Держфінмоніторингу України та Національного банку України;
  • визначено порядок призначення та звільнення заступників керівника Бюро фінансових розслідувань;
  • удосконалено порядок міжнародного співробітництво Бюро фінансових розслідувань;
  • доопрацювано норми щодо формування Громадської ради при Бюро фінансових розслідувань. Конкурс проводитиметься шляхом рейтингового інтернетголосування громадян, які проживають на території України;
  • визначено порядок передачі матеріалів кримінального провадження, які на день початку діяльності Бюро фінансових розслідувань перебувають в іншому органі досудового розслідування та інші.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступним за днем його опублікування (крім положень пунктів 3, 5, 7, 9 Розділу VI цього Закону, які наберуть чинності через три місяці з дня його опублікування).

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 495
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9026
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460