• Посилання скопійовано

Бюро економічної безпеки – замість податкової міліції: законопроект

У Раді зареєстровано проект Закону «Про Бюро економічної безпеки»

Бюро економічної безпеки – замість податкової міліції: законопроект

19 лютого 2020 року у Верховній Раді зареєстровано проект Закону №3087 "Про Бюро економічної безпеки".

Метою законопроекту є розділення сервісної та правоохоронної функцій податкової служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Бюро економічної безпеки (далі - БЕБ).

Законопроект визначає законодавче підґрунтя для створення  незалежного державного органу, який повинен виконувати функції аналітичної оцінки, запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

До підслідності БЕБ належатимуть досудове розслідування таких злочинів, передбачених ККУ:

  • незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів;
  • підроблення документів, які подаються для проведення державної реєстрації юридичної особи та фізичних осіб – підприємців;
  • протидія законній господарській діяльності;
  • ухилення від сплати податків, зборів;
  • ухилення від сплати ЄСВ;
  • доведення банку до неплатоспроможності;
  • доведення до банкрутства;
  • порушення порядку ведення бази даних про вкладників або порядку формування звітності;
  • фальсифікація фінансових документів та звітності фінансової організації;
  • шахрайство з фінансовими ресурсами;
  • маніпулювання на фондовому ринку;
  • підроблення документів, які подаються для реєстрації випуску цінних паперів;
  • порушення порядку ведення реєстру власників іменних цінних паперів;
  • виготовлення, збут та використання підроблених недержавних цінних паперів;
  • незаконне використання знака для товарів і послуг, фірмового найменування, кваліфікованого зазначення походження товару;
  • незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну або банківську таємницю;
  • розголошення комерційної або банківської таємниці;
  • незаконне використання інсайдерської інформації;
  • приховування інформації про діяльність емітента;
  • незаконна приватизація державного, комунального майна;
  • привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем у разі, якщо предметом злочину є майно державної чи комунальної власності, або майно державного чи місцевих бюджетів, державних цільових фондів;
  • протиправне заволодіння майном підприємства, установи, організації;
  • нецільове використання бюджетних коштів;
  • видання нормативно-правових актів, що зменшують надходження бюджету або збільшують витрати бюджету всупереч закону. 

Законопроектом встановлена максимальна кількість працівників - не більше 3 000 осіб, визначено вичерпний перелік підстав припинення повноважень, їх особливий правовий та соціальний захист, належні умови оплати праці.

Визначено процедуру конкурсного відбору Директора БЕБ та його заступників. Конкурсна комісія формується з 6 осіб: трьох осіб, визначених Кабінетом міністрів України, та трьох осіб, визначених Кабінетом Міністрів України на підставі пропозицій донорів, які протягом останніх двох років надавали Україні міжнародну технічну допомогу у сфері запобігання і протидії корупції, боротьбі з економічними злочинами.

При цьому особи, які з 2010 по 2015 рік працювали в підрозділах правоохоронних органів, що займаються економічними злочинами, або ж в органах прокуратури не зможуть працювати в БЕБ.

Крім того, зберігається незалежність БЕБ, оскільки орган спрямовується та координується через Міністра фінансів, але останній не має істотного впливу на БЕБ.

Детективи БЕБ будуть мати достатньо повноважень для здійснення оперативно-розшукової діяльності, а також досудового розслідування злочинів. Крім того, даний орган матиме право прямого доступу до автоматизованих інформаційних і довідкових систем, реєстрів та банків даних, держателем (адміністратором) яких є державні органи, наявність достатніх фінансових та матеріально-технічних ресурсів.

Відповідно до проекту у складі центрального управління БЕБ діятиме підрозділ внутрішнього контролю з метою попередження, виявлення та відповідного реагування на прояви корупції, а також з метою контролю за дотриманням професійних та етичних стандартів працівників БЕБ.

БЕБ щоквартально публікуватиме звіт про свою діяльність на своєму офіційному веб-сайті.

Крім того, законопроектом передбачено ліквідацію податкової міліції, а також підрозділів контррозвідувального захисту інтересів держави у сфері економічної безпеки Служби безпеки України.

У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім пункту 4 розділу VI цього Закону, який набирає чинності з дня прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про початок діяльності Бюро економічної безпеки.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 526
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9776
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460