• Посилання скопійовано

Бізнес-омбудсмен отримав рекордну кількість скарг у ІІ кварталі 2021 року

У квітні-червні 2021 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 531 скаргу на порушення державних органів, що на 25% більше проти першого кварталу 2021 року

Бізнес-омбудсмен отримав рекордну кількість скарг у ІІ кварталі 2021 року

Підприємці, які стикаються з порушеннями держслужбовців, можуть поскаржитися на дії або бездіяльність державних органів до незалежної установи – Ради бізнес-омбудсмена (РБО). Як свідчить практика шестирічної роботи, у двох з трьох випадків справу вдається завершити на користь бізнесу.

У квітні-червні 2021 року РБО отримала 531 скаргу на неправомірні дії державних органів, що на 106 більше, ніж у першому кварталі 2021 року, та на 146 більше, ніж у другому кварталі 2020 року. Це найбільша кількість звернень з першого кварталу 2018 року, коли ми мали справу з налагодженням роботи СМКОР.

У звітному кварталі ми провели 321 розслідування та закрили 287 справ, 109 з яких – з успішним результатом для бізнесу, 133 – без успіху і ще 45 – з рекомендацією державному органу. З понад півтисячі отриманих звернень бізнесу ми були змушені відхилити чверть (26%), оскільки вони не відповідали вимогам Регламенту РБО.

 

Податкові накладні не реєструють попри рішення судів

Ключова причина зростання скарг у другому кварталі 2021 року – невиконання судових рішень з реєстрації податкових накладних. З 2018 року адміністративні суди отримали додаткове навантаження у вигляді позовів, в яких платники податків вимагали зобов’язати податкові органи зареєструвати податкові накладні. При чому абсолютна більшість (близько 92% у 2019-2020 рр.) справ судів першої інстанції, в яких оскаржувались рішення щодо відмови у реєстрації податкових накладних, вигравались платниками податків. Протягом першого півріччя 2021 року на супроводженні ДПС перебували від 3 до 5,8 тис. справ, в яких у податковий орган мав зареєструвати податкові накладні. До РБО у першому півріччі 2021 року надійшло 172 скарги щодо невиконання судових рішень з реєстрації податкових накладних, 115 з яких – саме у другому кварталі. Раніше у системних звітах «Адміністрування податків, які сплачує бізнес» (2020) та «Як бізнесу домогтися виконання судового рішення в Україні» (2021) ми надали рекомендації ДПС, Мінфіну та Кабміну щодо того, як можна вдосконалити виконання судових рішень, допомогти бізнесу та розвантажити суди. Цього кварталу ми ще раз нагадати державним органам про необхідність імплементувати відповідні зміни.

У порівнянні з попереднім кварталом підприємці також більше скаржилися на блокування податкових накладних, включення до переліків ризикових платників податків та безпідставно відкриті кримінальні справи з податкових питань. Крім податкових проблем, бізнес повідомляв про порушення правоохоронців: кількість скарг щодо Національної поліції (32), органів Прокуратори (16) та Служби безпеки України залишилася практично незмінною проти першого кварталу 2021 року. Вполовину зменшилася кількість скарг на митників (з 26 до 13), але втричі зросла стосовно Міністерства юстиції України (з 4 до 12).

 

Хто найчастіше звертається за допомогою

Більшість скаржників РБО, вже традиційно – це малий та середній (75%) український (87%) бізнес. Від великого бізнесу надійшло 25% скарг, від іноземного – 13%. Найчастіше зверталися представники оптової торгівлі (26%), агробізнесу (14%) та промислового виробництва (10%). Після завершення кожного розслідування бізнес-омбудсмен просить підприємців оцінити роботу інспекторів. Відповідно до 104 відповідей із форм зворотнього зв’язку, 98% заявників залишилися задоволеними співпрацею з РБО.

 

Вирішення системних проблем бізнесу

Серед системних рекомендацій, виданих з початку роботи РБО, у звітному кварталі були виконані наступні:

  • ВРУ прийняла зміни до Земельного кодексу, що мають на меті врегулювати територіальні спори між органами місцевого самоврядування;
  • Антимонопольний комітет та Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг посилили співпрацю у межах Меморандуму задля покращення роботи природних монополістів зі скаргами споживачів послуг, відповідно до рекомендацій РБО.

Протягом звітного кварталу РБО брала участь в робочих зустрічах щодо системних змін – організованих під егідою відповідних парламентських комітетів – для сприяння оперативному розгляду законопроєктів щодо адміністративної процедури і реформи конкуренційного законодавства. РБО видала близько 60 системних рекомендацій у вищезгаданих сферах.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Джерело: Рада бізнес-омбудсмена України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 524
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9696
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460