• Посилання скопійовано

Фактичні перевірки підакцизної продукції: на що звертає увагу ДПС?

Під час проведення перевірки здійснено інвентаризацію залишків підакцизної продукції на 163 господарських одиницях. Результат – донарахування штрафних (фінансових) санкцій на суму більше ніж 19,7 млн гривень, з них майже 93 % загальної суми донарахувань це порушення встановлені на АЗС

Фактичні перевірки підакцизної продукції: на що звертає  увагу ДПС?

ДПС по роботі з великими платниками податків повідомляє, що фахівцями Центрального управління з початку 2021 року здійснено 163 фактичні перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування, обліку, зберігання та транспортування підакцизної продукції. Із них – 139 перевірок платників податків, які здійснюють свою діяльність на ринку реалізації пального. Про це повідомила заступник начальника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Анна Пужай-Череда.

За її словами, в ході проведення перевірки, здійснено інвентаризацію залишків підакцизної продукції на 163 господарських одиницях. Результат – донарахування штрафних (фінансових) санкцій на суму більше 19,7 млн гривень, з них майже 93 % загальної суми донарахувань це порушення встановлені на АЗС.

Здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічільників, рівнемірів-лічільників та резервуарів, чи без реєстрації акцизного складу забороняється. А за порушення обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах статтею 128 1 Податкового кодексу передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій.

Аналіз здійсненної контрольно-перевірочної діяльності показав, що здебільшого порушення є типовими. Найбільш поширеними порушеннями під час проведення фактичних перевірок виявились наступні:

  • не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічільників та рівнемірів-лічільників, за що великим платниками з початку поточного року донараховано майже 6,7 млн грн;
  • відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністративного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку – розпорядником акцизного складу, торгівля пальним без ліцензії – донараховано більше 1,25 млн грн;

Під час перевірок зустрічалось чимало випадків порушення порядку ведення обліку товарних запасів на місці реалізації. Протягом 9 місяців 2021 року за такі порушення великим платникам донараховано штрафних санкцій понад 11 млн гривень, зауважила Анна Пужай-Череда.

Тож, проаналізувавши стан дотримання платниками вимог законодавства з підакцизною продукцією, можемо з впевненістю сказати, що масштаби штрафних санкцій безумовно позначається на кількості правопорушень, а розміри законодавчо встановлених штрафів за такі ексцеси є цілком виправданими. Але залишаються і недобросовісні платники: ті кого не лякають штрафи, ті хто не любить «грати» за правилами.

Безперечно, карантині заходи впливають на кількість перевірок. Але разом з цим, варто пам’ятати, що карантині виключення не поширюються, зокрема на санкції за порушення вимог законодавства в частині:

  • ліцензування, обліку, виробництва, зберігання, транспортування і обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
  • цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
  • обладнання акцизних складів витратомірами-лічільниками та/або рівномірами-лічільниками;
  • здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;
  • порушення нарахування, декларування та сплати акцизного податку.   

Джерело: ДПС по роботі з великими платниками податків

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 523
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9626
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024166
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460