• Посилання скопійовано

Бізнес під утиском податківців — зміни в системі ПДВ необхідні вже зараз

У першому кварталі 2023 року РБО отримала 328 скарг компаній щодо недобросовісної поведінки державних органів та закрила 136 справ. Сума коштів, яку РБО допомогла бізнесу повернути або заощадити, становила 326 млн грн

Бізнес під утиском податківців — зміни в системі ПДВ необхідні вже зараз

Переживши надзвичайно складний 2022 рік, Рада бізнес-омбудсмена (РБО) лише посилює ефективність своєї роботи і продовжує надалі бути медіатором і оборонцем законності у стосунках підприємців із державними органами. 

Протягом 2022 року РБО опрацювала 1299  запитів від бізнесу та завершила розслідування 1001 справи. Початок повномасштабного вторгення рф до України змусив установу зреагувати на нові виклики українському бізнесу створенням оперативної Лінії підтримки підприємців (гелплайн), яка діяла протягом дев’яти місяців війни. Поступове повернення довоєнної проблематики в життя бізнесу, зокрема сплеск «податкових» скарг, спонукав Раду наприкінці 2022 року відновити роботу у форматі традиційних розслідувань. Про турботи українського бізнесу в період дії гелплайну (березень - листопад 2022 року) читайте у річному звіті.

У першому кварталі 2023 року Рада отримала 328 скарг компаній щодо недобросовісної поведінки державних органів та закрила 136 справ. Сума коштів, яку РБО допомогла бізнесу повернути або заощадити, становила 326 млн грн. Водночас фінансовий ефект від діяльності Ради з початку її заснування сягнув 25 млрд грн.

Протягом січня - березня поточного року компанії найчастіше хвилювали податкові питання - вже третій квартал поспіль їх кількість становить 70% від усіх звернень до установи. Лавина блокувань податкових накладних, з якою стикнулися понад 40% активних платників ПДВ, у тому числі сотні компаній-скаржників Ради, змусила бізнес-омбудсмена за власною ініціативою провести розслідування довкола проблем у системі ПДВ. РБО представила результати розслідування з переліком системних рекомендацій Міністерству фінансів України та Державній податковій службі України у спеціальному звіті. 

«Спроба збільшити доходи бюджету за рахунок зупинення значної частини українського бізнесу не може працювати ні на перемогу, ні на відновлення. Потрібні посилені спільні зусилля уряду, депутатів і бізнес-спільноти, щоб визначити дієві, але не здирські правила адміністрування податків», — Роман Ващук, бізнес-омбудсмен.

РБО посилює взаємодію з усіма стейкголдерами, що залучені у процеси європейської інтеграції України та її майбутню відбудову. Отже, на початку року Рада оновила Меморандум про співпрацю з НАЗК та оформила партнерство у Меморандумі з новоутвореним Агентством відновлення. Поштовху отримала й співпраця РБО з національним проєктом Дія.Бізнес — окрему сторінку на порталі присвячено допомозі Ради підприємцям.
Сучасні реалії, в яких Україна щодня виборює право на незалежне існування, потребують реактивних дій, продуктивних синергій та впровадження ще більшої гнучкості та сервісності для українського підприємництва. І в цьому плані бізнес-омбудсмен та його команда вже вісім років незмінно обстоюють законні права бізнесу перед державою. Адже саме український бізнес є основою економічних перетворень, а його безперебійна робота сприяє якнайшвидшій відбудові, наближаючи незворотність перемоги над російським агресором.

РБО працює у звичайному режимі. Подати скаргу до установи можна через форму на вебсайті: https://boi.org.ua/complaint/online. Надіслати питання щодо скарги можна у Телеграм-чат за номером: +380 (99) 237 37 37. 

Читати квартальний звіт тут.

Джерело: Рада бізнес-омбудсмена України

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 522
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9596
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460