• Посилання скопійовано

Правила державного ринкового нагляду приведуть у відповідність до вимог ЄС

Мінекономіки оприлюднило законопроєкт про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення державного ринкового нагляду та системи технічного регулювання відповідно до вимог Європейського Союзу

Правила державного ринкового нагляду приведуть у відповідність до вимог ЄС

28 листопада 2023 року Мінекономіки оприлюднило проєкт Закону “Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення державного ринкового нагляду та системи технічного регулювання відповідно до вимог Європейського Союзу” (завантажити).

Його розроблено з метою приведення законодавства України про державний ринковий нагляд у відповідність до законодавства Європейського Союзу та гармонізації вимог щодо введення в обіг (реалізації) нехарчової продукції з принципами та практиками ЄС, а також удосконалення системи технічного регулювання. 

Законопроєктом пропонується імплементувати всі актуальні для України норми Регламенту ЄС 1020 в національне законодавство про державний ринковий нагляд, зокрема щодо:

- запровадження ринкового нагляду за продукцією, що реалізується через інтернет чи за допомогою інших способів дистанційної торгівлі. При цьому чітко регламентовано порядок проведення перевірок характеристик продукції, що надається на ринку через торгівлю онлайн чи за допомогою інших способів дистанційної торгівлі;

- розширення переліку осіб, на яких поширюється державний ринковий нагляд, а саме: надавач послуг з виконання замовлень (надавач послуг фулфілменту), надавач послуг інформаційного суспільства;

- визначення певних завдань суб’єктів господарювання стосовно окремих видів продукції, на яку поширюється дія певних технічних регламентів на основі переліку, що міститься у Регламенті 1020;

- запровадження відповідно до європейських підходів вимоги щодо необхідності складання національної стратегії ринкового нагляду;

- визначення повноважень органів ринкового нагляду у разі виявлення ними порушень, що можуть мати наслідком серйозну та непоправну шкоду для кінцевого користувача через невідповідність  продукції, що реалізується через інтернет чи за допомогою інших способів дистанційної торгівлі; 

- надання відповідно до європейських вимог можливості об’єднанням суб’єктів господарювання або споживачів укладати угоди про здійснення спільної діяльності з органами ринкового нагляду;

- запровадження відповідно до практики органів ринкового нагляду держав-членів ЄС можливості відбору на безоплатній основі зразків продукції, щодо яких передбачено проведення експертизи (випробування) методами неруйнівного контролю з поверненням таких зразків власнику, якщо не було виявлено невідповідності. При цьому на органи ринкового нагляду покладається обов’язок забезпечення належного зберігання та транспортування таких зразків;

- удосконалення відповідно до вимог Регламенту 1020 та європейських практик процедур здійснення контролю нехарчової продукції при її ввезенні на митну територію України, механізмів взаємодії між митними органами та органами ринкового нагляду.

Крім того, проєктом Закону за результатами правозастосування законодавства України про державний ринковий нагляд удосконалено (регламентовано) порядок дій органів ринкового нагляду під час проведення перевірки за місцезнаходженням органу ринкового нагляду, у разі відмови суб’єкта господарювання отримати примірник акта перевірки, складання протоколу про вчинення порушення. Термінологію щодо адміністративних актів, які приймаються органами ринкового нагляду, приведено у відповідність до Закону “Про адміністративну процедуру”.

Крім того, пропонується внести зміни до:

- Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” з метою:

  • приведення його у відповідність до Регламенту 1020, врегулювання питання застосування до призначених органів з оцінки відповідності деяких норм Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності”, а також виправлення технічних помилок; 
  • надання виробнику можливості застосовувати на його вибір вимоги Закону України “Про надання будівельної продукції на ринку” або вимоги технічного регламенту будівельних виробів (продукції), затвердженого Кабінетом Міністрів України, на період до 31 грудня 2025 року;

- Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, в частині приведення його термінології, що стосується заходів державного ринкового нагляду, у відповідність до вимог Регламенту 1020;

- Закону України “Про технічні регламенти та оцінку відповідності” з метою удосконалення практичного застосування окремих його положень, зокрема уточнення термінології, встановлення положень щодо офіційного опублікування текстів технічних регламентів, уточнення вимог до призначених органів з оцінки відповідності;

Закону України “Про загальну безпечність нехарчової продукції” з метою уточнення дій суб’єкта господарювання у разі несплати ним штрафу у зазначений строк і виправлення технічних помилок; 

- Закону України “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку” щодо виключення з повноважень НКЕК виконання функцій органу державного ринкового нагляду у сфері обігу радіообладнання відповідно до Закону України “Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції” з одночасним включенням до повноважень НКЕК забезпечення взаємодії з органами ринкового нагляду, митними органами з метою припинення порушень законодавства про ринковий нагляд і загальну безпечність продукції, Мінекономіки підтримано.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024140
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6196
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459