
Упродовж І кварталу 2025 року фахівцями територіальних органів Держпродспоживслужби було виявлено численні порушення законодавства у сфері реклами алкогольних напоїв. За результатами проведених перевірок суб’єктам господарювання винесено штрафні санкції на загальну суму понад 192 тисячі гривень, з яких 117 тисяч гривень уже сплачено до державного бюджету.
Закон України «Про рекламу» встановлює чіткі обмеження щодо реклами алкогольної продукції. Зокрема, заборонено:
- Зовнішню рекламу алкоголю, включаючи білборди, лайтбокси тощо.
- Трансляцію реклами на телебаченні та радіо в період з 6:00 до 23:00.
- Орієнтацію реклами на неповнолітніх, використання дитячих персонажів, образів молодіжної культури або популяризацію вживання алкоголю серед молоді.
- Рекламу алкоголю в друкованих медіа, окрім спеціалізованих профільних видань.
- Стимулювання до вживання алкоголю, зображення вживання напоїв як елементу успіху, популярності або привабливості.
«Порушення вимог рекламного законодавства тягне за собою не лише фінансові санкції, а й може завдати суттєвої шкоди діловій репутації суб’єкта господарювання. В умовах високої конкуренції такі наслідки особливо небезпечні для сталого розвитку бізнесу», — зазначив заступник Голови Держпродспоживслужби Андрій Крейтор.
Держпродспоживслужба закликає рекламодавців, виробників та розповсюджувачів рекламної продукції суворо дотримуватись вимог чинного законодавства, адже реклама має нести соціально відповідальне повідомлення, не порушувати права споживачів та не впливати негативно на вразливі категорії населення.