Головна Усі новини Право і відповідальність Інше

Кадрові та бухгалтерські документи будемо зберігати за новими строками

Укрдержархів розробив та оприлюднив проект наказу Мін'юсту щодо змін до Переліку №578/5. Що саме зміниться в цьому переліку, поговоримо далі

Укрдержархів розробив та оприлюднив проект наказу Мін'юсту «Про затвердження Змін до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів»

За цим проектом передбачається внести багато змін до Переліку №578/5. Зокрема, буде уточнено строки зберігання документів та введені нові види документів із строками їх зберігання у зв’язку із змінами у законодавстві.

Насамперед, додатково вводиться обов’язок зберігати 75 років накази щодо:

  • додаткових відпусток за роботу із шкідливими та важкими умовами праці, за особливий характер праці, замість всіх видів; 
  • соціальних відпусток у зв’язку з вагітністю та пологами та з усиновленням дитини; 
  • довгострокових (понад 60 днів), відряджень за кордон та довгострокових (понад 30 днів) в межах України; 
  • відрядження для працівників з важкими, шкідливими та небезпечними умовами праці.

Також уточнено, що не тільки податкові накладні, але й розрахунки коригування до них та реєстри податкових накладних мають зберігатися 3 роки. 

Узагальнено інформацію щодо зберігання документів щодо інвентаризації строком – 3 роки. Зокрема, слід буде зберігати протоколи засідань інвентаризаційних комісій,акти інвентаризації, інвентаризаційні описи, звіряльні відомості про інвентаризацію активів та зобов’язань.

Окремо прописано, що касову книгу слід буде зберігати на рівні інших регістрів бухобліку, тобто 3 роки. 

Акти про знищення зіпсованих фірмових бланків, бланків цінних паперів; документів суворої звітності, службових посвідчень звільнених працівників; печаток, штампів, пломбірів та поштових марок потрібно буде зберігати 3 роки.

Розрахункові документи (касові чеки, розрахункові квитанції тощо), що підтверджують надання послуг поштового зв’язку, доведеться зберігати 1 рік.

І ще підприємства повинні будуть зберігати журнали, картки, електронні бази даних реєстрації вхідних, вихідних та внутрішніх (заяв, доповідних і пояснювальних записок тощо) документів. Строк їх зберігання - 3 роки.

Це ще не всі зміни, які передбачені проектом наказу. Але їх аналіз будемо розбирати детальніше вже після затвердження наказу. 

Автор:
Русанова Ганна
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Право і відповідальність / Інше
Теги:
Трудові відносини , Первинні документи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 12

Новини по темі

Консультації по темі

Хочете отримувати

найважливіші новини від «Дебету-Кредиту»?