Міністерство цифрової трансформації розповідає, що впродовж місяця приватні підприємці ділилися з ними труднощами, які їм доводиться долати щодня. Ми отримали багато щирих відповідей. Чесних, «живих», без купюр.
Найбільше відповідей від підприємців із Києва, на другому місці – із Харкова, на третьому – із Запоріжжя.
Всі повідомлення вже опрацьовані, проаналізовані та будуть використані для розробки навчальних методик і програм в рамках проекту «Консалтинг-зони для малого і середнього бізнесу».
Найчастіше підприємці скаржилися на надто високе податкове навантаження та складну податкову звітність, яку називали «паперовим сміттям» і «паперовими незрозумілостями». На другому місці – низька кваліфікація персоналу і дефіцит кадрів. На третьому – відсутність доступних кредитів у банках. На четвертому – відсутність підтримки з боку держави.
Але, звичайно, проблеми не обмежуються лише цим. Ми почули і про бажання повноцінного використання PayPal в Україні, і про необхідність централізованого реєстру інвесторів, і про проблему офіційних стосунків із фрілансерами і аутсорсерами, і про ідею створення реєстру трудових книжок, щоб працедавець міг бачити відгуки від попереднього працедавця, і про завищену вартість оренди приміщень. Прочитали про проблеми з маркетингу та просування, продажами та роботою з командою.
Мінцифра має обмежені повноваження в реалізації політики по відношенню до підприємців. Тим не менш, ми активно працюємо над створенням офлайн і онлайн консалтингових зон для підприємців, що мають запрацювати вже наступного року. Також частиною проекту є створення окремої «гарячої лінії» для підприємців у рамках урядового контакт-центру. Це буде одним з наших перших кроків.
Також при Мінцифрі буде створена робоча група підприємців для пріоритизаціі цілей та задач.
Дякуємо всім представникам малого і середнього бізнесу за конструктивну відвертість.