• Посилання скопійовано

Фізособа отримала ЕЦП: чи може підписувати ним звітність ФОП?

Фізособа, яка отримала КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа

Фізособа отримала ЕЦП: чи може підписувати ним звітність ФОП?

ДПС у Черкаській області розповідає, що електронний документообіг між платником податків і контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу, законів від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон №851) та від 05.10.2017 №2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ПКУ).

Відповідно до ст. 1 Закону №851 автор електронного документа – це фізична або юридична особа, яка створила електронний документ. Суб’єкти електронного документообігу (далі – СЕД) – автор, підписувач, створювач електронної печатки, адресат та посередник, які набувають передбачених законом прав і обов’язків у процесі електронного документообігу.  Платник податків стає СЕД після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів №851 та №2155 (абзац третій п. 42.6 ПКУ). Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557), визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між СЕД (п. 1 розд. І Порядку №557).

Автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком №557 (п. 2 розд. ІІ Порядку №557). Надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг (ч. 1 ст. 13 Закону №2155).

Пунктом 27 ч. 1 ст. 1 Закону №2155 визначено, що КЕП – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.  Сертифікат електронного підпису – електронне свідоцтво, що пов’язує відкритий ключ електронного підпису з фізичною особою та підтверджує щонайменше прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) або псевдонімізацію такої особи (п. 52 ч. 1 ст. 1 Закону №2155).

Фізична особа, яка отримала КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг у визначеному законодавством порядку, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність).

Джерело: ДПС у Черкаській області

Рубрика: Спрощена система/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»