
Набридло скидати дзвінки від школи англійської та слухати про швидкі гроші? З 2 жовтня набули чинності нові Правила, які дозволяють оператором блокувати спам-номери.
Міністерство цифрової трансформації України розповідає, що є кілька варіантів, щоб позбутися рекламних дзвінків, на які ви не давали згоди.
№1. Повідомте про спам-номер своєму оператору:
- Vodafone – у застосунку чи за номером: 111 або 0 800 400 111 в Україні, +38 050 400 111 у роумінгу;
- Kyivstar – у застосунку чи за номером: 466 або 0 800 300 466 в Україні, 105466# у роумінгу;
- Lifecell – у застосунку чи за номером: 5433 або 0 800 20 5433 в Україні, +38 063 5433 111 у роумінгу.
№2. Надсилайте скарги на спам-дзвінки на гарячу лінію Уряду – 1545.
№3. Зверніться до НКЕК через форму на сайті.
Як оператори перевірятимуть спам-номери?
Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям:
- виклики здійснюють без комунікації;
- середня тривалість дзвінків за 7 днів – менш ніж 60 секунд;
- понад 50% дзвінків – на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час виклику відтворюється записане повідомлення;
- скарги від абонентів;
- кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, на номер – менш як 5% від вхідних та вихідних викликів цього номера
- номер лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.
Детальніше про нові Правила – за посиланням.
Захищаємо українців від спаму.