
Коли ви заправляєте авто на автозаправній станції (АЗС), ви маєте такі ж права, як і при купівлі товарів у магазинах – зокрема право на якість, безпечність, достовірну інформацію, розрахунковий документ, як це передбачено Законом України «Про захист прав споживачів».
Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів нагадує споживачам, що в Україні діяльність АЗС, зокрема щодо реалізації палива, олив, мастил, регулюється постановою КМУ від 20.12.1997 №1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами».
Що варто знати споживачу?
Продавець пального зобов’язаний надати вам достовірну, доступну і своєчасну інформацію про продукт. На ваше прохання – копію паспорта якості та декларації про відповідність.
Продавець разом з продукцією в обов’язковому порядку видає вам розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції.
Перед відпуском пального на табло колонки повинні бути встановлені нульові позначки обсягу та вартості.
Якщо у вас є підозра, що відпущено менш пального (недолив), оператор має право та зобов’язаний провести контроль за допомогою еталонного мірника. Відхилення не має перевищувати:
- для рідкого пального – 0,5%;
- для олив – 1%;
- для скрапленого вуглеводневого газу – 1%.
Найменування палива, марка, вид та вміст біокомпонентів розміщується, зокрема, на паливо-розподільчому обладнанні.
Розрахунки можуть здійснюватися готівкою та/або безготівково.
У разі доказаного недоливу – вам мають відшкодувати фактичні збитки, а колонку заборонено використовувати до ремонту і перевірки.
Якщо Ваші права споживача порушено, і адміністрація АЗС відмовляється виконати ваші вимоги – ви маєте право звернутись до територіального органу Держпродспоживслужба за місцезнаходженням АЗС.