• Посилання скопійовано

Збиткова зима

Зима, що нарешті вступила в свої права, не радує продавців сезонних товарів і послуг. Вони визнають - занадто тепла погода в грудні і першій половині січня вже увігнала їх у збитки. Компенсувати недоотриманий прибуток компанії навряд чи зуміють навіть за умови, що сніг лежатиме до березня. А цього, швидше за все, і не станеться. Вже на кінець цього місяця синоптики обіцяють потепління.

Зимовий сток

Цього року погода зіграла з продавцями зимового товару злий жарт. Пам’ятаючи минулорічні і позаторішні холоди, вони закупили товар з запасом. Приміром, щоб не допустити повторення ситуації 2010 р, коли спостерігався дефіцит зимового взуття, мережі істотно збільшили його поставки. За даними Державної митної служби, в країну до сезону завезли чобіт майже на $128 млн проти $102 млн за весь 2010 р.

Не відстали від колег і продавці одягу. Правда, шуб і дублянок імпортували менше (за 11 місяців 2011 р. на $1,3 млн, тоді як в 2010 р. на $2,3 млн). Але ця тенденція пояснюється не стільки прозорливістю продавців одягу, скільки їх переорієнтацією на більш дешеві куртки і пуховики, а також збільшенням в асортименті частки вітчизняного хутра. Підсумок "утеплення" виявився плачевним.

"Продажі пуховиків і зимових черевик в наших магазинах виявилися на 40% нижчими, ніж планувалося", - говорить президент компанії Finn Flare Ксенія Рясова.

Щоб заробити хоч щось, одежні і взуттєві мережі почали розпродажі зимових колекцій вже з початку грудня, а до нового року знижки в багатьох магазинах досягли 50-70% - раніше такий дисконт можна було отримати лише на фінальних розпродажах в лютому. Раніше, ніж зазвичай, почали розпродажі і хутрові салони - замість останнього місяця зими акції стартували з 15 грудня.

Але незважаючи на знижки, українці, як і раніше, не поспішають оновлювати зимовий гардероб. Правда, багато в чому продавці спровокували інертність покупців самі. Адже на початку сезону вони завищили ціни більше звичайного - зимова колекція-2011 подорожчала, як мінімум, на 15-20%, в порівнянні з торішньою.

Слизька ситуація

Заявляють про недоотриманий прибуток і продавці зимової автохімії та шин. Комерційний директор мережі автомагазинів та сервісних центрів "АТЛ" Вікторія Єрмак говорить, що продажі зимових склоомивачів скоротилися в натуральному вираженні, порівняно з 2010 р, більш ніж на третину. У грошах втрати склали 20%, що пояснюється подорожчанням товару.

Більш специфічна зимова продукція, наприклад, засоби для розморожування скла, замків, паливні присадки тощо взагалі залишилися незатребуваними - на складах мертвим вантажем осіло більше 90% заготовленого до сезону товару.

Сніг, що випав, активізує продажі, але особливого ажіотажу торговці не очікують. Навіть за умови затяжних холодів їм вдасться вирівняти негативну динаміку максимум на 10%. Так що продавати надлишки товару дистриб’ютори будуть ще й наступної зими.

До купівлі зимової гуми українці поставилися більш відповідально. Незважаючи на теплу погоду, обсяги реалізації скатів впали, в порівнянні з минулим роком, всього на 10%, - констатує Вікторія Єрмак.

Директор "Nokian Tyres Україна" Ігор Богданов каже, що, пам’ятаючи складні зими минулих років, багато автолюбителів "перевзули" машини завчасно. Крім того, продавців шин врятували високі продажі нових автомобілів, які комплектуються лише літньою гумою. Втім, напередодні сезону шинники прогнозували взагалі дефіцит скатів, пояснюючи його недопоставками товару з Європи. Чекаючи ажіотажного попиту, вони підвищили ціни на 20-30%. Тепла зима змусила їх включити задній хід - і зараз скати розпродаються зі знижками.

Продавці розраховують компенсувати втрати навесні, адже автолюбителі, які вирішили "переїздити" зиму на літніх скатах, тепер будуть змушені оновлювати їх, отже, продажі, за найскромнішими прогнозами, зростуть на 10-15%.

Забави розтанули

У кого немає ні найменших шансів компенсувати збитки, так це у власників гірськолижних спусків і відкритих ковзанок. Лижні бази "Протасів Яр" і "Вишгора", які і так працюють від сили три місяці на рік, у цьому сезоні запустилися лише в середині січня. Їх не врятувала навіть наявність снігових гармат, адже напилювати штучне покриття можна, коли температура повітря знижується до нуля, а цієї аномальної зими стовпчики термометрів вперто трималися на плюсових позначках.

Продавці розваг провели "всуху" навіть традиційно найбільш прибутковий сезон - новорічні канікули. Зараз на гірках спостерігається ажіотаж не тільки у вихідні, але і в робочі дні, але вийти на заплановані результати він навряд чи допоможе. Відкритих ковзанок, яких торік в Києві працювало більше десяти, зараз функціонує лише декілька, та й ті запустилися недавно. Зате ситуацією з лишком скористалися власники критих майданчиків - бажання киян побачити хоча б штучний лід сприяло підвищенню відвідуваності ковзанок, мінімум, на третину.

Тетяна Гармаш

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»