Його основна ідея полягає в тому, щоб ввести обов'язкові договірні відношення при купівлі абонентами СІМ-карт у мобільних операторів. Умови, згідно з якими договори будуть укладати, визначить Кабмін.
Таким чином, чиновники збираються допомогти правоохоронним органам збирати інформацію про користувачів.
"Метою внесення таких змін до законодавства є нагальна необхідність зниження рівня анонімності споживачів... Відсутність чіткого порядку отримання інформації про споживачів телекомунікацій, з одного боку, не дає правоохоронним органам швидко і чітко виконувати свої обов'язки, а з іншого боку, операторам - надавати таку інформацію", - відзначають у Держспецзв'язку.
Прес-секретар відомства Ігор Конопацький повідомив учора, що проект закону перед подачею до Верховної ради ще проходить узгодження в різних відомствах.
Галузеві експерти по-різному оцінюють ініціативу. Аналітик GfK Ukraine Гліб Вишлінський вважає, що введення обов'язкових договірних відносин при продажу стартових пакетів негативно відіб'ється на ринку мобільного зв'язку в цілому.
"По-перше, це зменшить дохід самих гравців від продажу додаткових сім-карт. Адже у людей, які хочуть купити ще один пакет іншого оператора для дзвінків, наприклад, всередині мережі, з'явиться набагато більше клопоту з оформленням послуги.
По-друге, нововведення змінить систему дистрибуції, створить додаткові витрати для компаній - в точках продажів співробітникам доведеться доплачувати за збільшений обсяг роботи", - відзначає Вишлінський.
За оцінками GfK Ukraine, менше 3% фізичних осіб мають укладені договори з операторами. Інші вважають за краще не зв'язуватися з паперовою тяганиною.
Учасники ринку теж не захваті від запропонованих адміністрацією змін.
"Персоналізація сім-карт суттєво ускладнить існуючу на ринку практику взаємовідносин операторів і дилерів. Адже на сьогоднішній день близько 90% наших абонентів обрали форму обслуговування без підписання контракту через простоту і доступність підключення", - відзначили в прес-службі "Астеліту" (life :)).
У "МТС-Україна" відзначають, що персоналізація продажів позначиться не тільки на обсягах продажів, але і на доступності послуг. Адже особливий порядок реалізації сім-карт виключить можливість вільного продажу стартових пакетів в неспеціалізованих торгових точках. Особливо помітно це вдарить по продажах пакетів у невеликих населених пунктах, селах, де спеціалізованих магазинів немає.
У МТС також додають, що низка положень запропонованого законопроекту, зокрема щодо надання повноважень Кабінету Міністрів визначати порядок надання інформації про користувачів послуг зв'язку, суперечать Конституції.
Очевидно, Держадміністрація зв'язку вирішила взяти приклад з Росії, де без паспорта сім-карту купити не можна. Також існує версія, що персоніфікація сім-карт йде у зв'язці з виведенням на ринок нових послуг - збереження абонентського номера (Mobile Number Portability) і персонального номера.
Адже якщо клієнт захоче перенести свій номер на мережу іншого оператора, він повинен буде довести провайдеру послуги MNP (а такий вже скоро з'явиться), що є його власником. Хоча для вирішення цього завдання в світі вже існують більш легкі шляхи. Наприклад, персоніфікація користувачів за СМС. Якщо хтось написав заяву на перенесення номера, йому прийде повідомлення із секретним кодом підтвердження на вказаний номер. Таким чином, крім власника сім-карти, якісь маніпуляції з номером здійснити вже ніхто не зможе.