На сайті Антимонопольного комітету України оприлюднено рекомендації Державній міграційній службі України вжити заходів щодо недопущення нав’язування громадянам необов’язкових платних послуг під час отримання ними паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
Зокрема йдеться про те, що заявникам-громадянам України бланки заяв, а також квитанції на оплату адміністративної послуги видають не службовці ДМС України, а працівники ДП «Документ». У перелік квитанцій входять квитанції на оплату консультацій державного підприємства, оплату страхових послуг та інші, які не є обов’язковими.
Державна міграційна служба України повідомляє, що хоча відповідний документ ще не надійшов до ДМСУ, керівництвом уважно розглянуті, як це повідомлення так і публікації, котрі з цієї теми з’явилися на сайтах деяких Інтернет-видань.
Слід зазначити, що скарги громадян, що надходили до АМКУ та до органів Державної міграційної служби України, зокрема, про нав’язування додаткових платних послуг, належним чином вивчалися.
За аналізом цих скарг було прийнято необхідні управлінські рішення. Усім регіональним підрозділам ДМС України повідомлено про недопущення таких дій, у приміщеннях територіальних відділень розміщено наочну інформацію про обов’язкові платежі, переліки документів, які слід підготувати для оформлення паспорта громадянина України для виїзду за кордон.
Крім цього в ЗМІ було підготовлено низку матеріалів із роз’ясненнями фахівців служби про те, що усі додаткові послуги надаються виключно на добровільних засадах на підставі укладених Державним підприємством «Документ» із громадянами договорів.
Лише у цьому випадку представники ДП «Документ» можуть надавати громадянам інформаційно-консультативні послуги та здійснювати представництво їх інтересів у територіальних органах і підрозділах ДМС України. Попередження про платність цього сервісу є обов'язковим.