«Виконання соціальних зобов’язань – для нас було і є пріоритетним. Однак додаткових фінансових джерел від індексації тарифів у наступному році не планується. Отже, на наступний рік ми розраховуємо на збільшення обсягів вантажоперевезень принаймні на 1%, і від цих надходжень мати збільшення доходів. Усі соціальні зобов’язання, передбачені Галузевою угодою, колективним договорами, як і раніше, будемо виконувати у повному обсязі», – зазначив Сергій Болоболін.
Генеральний директор Укрзалізниці повідомив профспілковому активу, що завдяки проведеній індексації тарифів у 2013 році галузі вдалося отримати 650 млн грн. додаткових надходжень, із яких 80% коштів було спрямовано на соціальну сферу та підвищення заробітної плати.
Нагадаємо, що індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом практично не здійснювалася упродовж 3-х років: 2009-го, 2010-го та 2012-го. У 2013-му році в середньому за поточний рік індексація тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом в межах України склала 4,6% відповідно до Наказу Міністерства інфраструктури України.
Також у 2013 році відбулася індексація тарифів і на пасажирські перевезення. До цього тарифи на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у загальних вагонах були підвищені у жовтні 2008 року, у плацкартних – у червні 2009 року, у міжнародному сполученні – теж у жовтні 2008 року. З того часу значно подорожчала продукція, яка споживається залізничним транспортом. За інформацією фахівців Укрзалізниці, упродовж останніх років темпи зростання цін виробників промислової продукції випереджають темпи зростання залізничних тарифів у кілька разів.
Проїзд українськими залізницями залишається найдешевшим серед країн СНД. Пасажирські перевезення, як і раніше, залишаються збитковими. За січень – жовтень 2013-го року збитки від пасажирських перевезень склали 5,35 млрд грн., у тому числі в приміському сполученні – 2,9 млрд грн.