На своєму засіданні, що відбулося 25 листопада 2014 року, НКРЗІ прийняла за основу проект рішення «Про внесення змін до Порядку реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі». Розробка проекту документу зумовлена значною кількістю звернень споживачів телекомунікаційних послуг до НКРЗІ із скаргами на дії операторів.
Запропоновані Комісією зміни спрямовані на підвищення захисту прав споживачів при реєстрації їх як абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі. У проекті документа передбачається внесення ряду уточнень та змін до Порядку реєстрації, якими усувається можливість неоднозначного трактування учасниками ринку норм діючого законодавства. Так, НКРЗІ вважає за необхідне визначити, що реєстрація абонента не є підставою для зміни умови укладеного між ним та оператором, провайдером договору про надання телекомунікаційних послуг. Зокрема, оператор не може без згоди абонента змінювати умови надання послуг, скорочувати чи змінювати їх перелік, а також тарифи та тарифні плани, умови і порядок оплати послуг, перетворювати внесені на особовий рахунок абонента кошти в бонуси, бали тощо. Крім того, згідно з проектом цього регуляторного акта при реєстрації абонента забороняється вимагати інші документи та дані, крім тих, що визначені Порядком. При цьому не допускається відмова оператора, провайдера телекомунікацій у реєстрації абонента.
З метою одержання зауважень від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань НКРЗІ оприлюднить це рішення на своїй офіційній сторінці в мережі Інтернет та упродовж місяця прийматиме пропозиції до проекту цього регуляторного акта.
Довідково. Порядок реєстрації абонентів, які отримують телекомунікаційні послуги без укладення договору в письмовій формі (далі – Порядок), затверджений рішенням НКРЗ від 11 серпня 2011 року №393, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 вересня 2011 року за №1046/19784. Цей документ поширюється на відносини між операторами, провайдерами телекомунікацій та споживачами телекомунікаційних послуг у разі їх реєстрації. Діючим Порядком встановлено як право, так і обов’язок таких споживачів (як фізичних, так і юридичних осіб) зареєструватися в оператора, провайдера телекомунікацій - наприклад, у разі перенесення абонентського номеру чи повернення невикористаних коштів при відмові від передоплачених телекомунікаційних послуг.