Із зростанням тарифів на послуги ЖКГ майже третина українських сімей звернулися за оформленням субсидій. В результаті вже 5,4 мільйона домогосподарств оформили “знижку”, деяким її навіть продовжили, інші подають документи в перший раз. Один з головних чинників, який може вплинути на отримання субсидії – дохід сім’ї. У зв’язку з цим важливо розібратися, чи впливає на оформлення “знижки” на послуги ЖКГ банківський депозит.
“У мене є депозит в банку, 10 тисяч гривень. В “соцзабез” знайома сказала – це багато, можуть субсидію і не дати. А без неї – ми ж не потягнемо стільки за той же газ платити. Зарплати у нас невеликі”, – розповідає 56-річна Алла з міста Суми.
У багатьох сімей виникають подібні питання, адже кількість тих, хто звертається за оформленням субсидій зросла майже в шість разів. При цьому значна частина українців, які хочуть оформити субсидію, зберігають свої гроші в банках, регулярно отримуючи дохід і захищаючи заощадження від інфляції.
Щоб розібратися в процедурі оформлення субсидії і з’ясувати, чи впливає на неї депозит, ми звернулися до голови правління Першого Українського Міжнародного банку (ПУМБ) Сергія Черненка. Багатьом українцям він знайомий по щотижневій передачі “Народний банкір” на телеканалі “Україна”, в якій дають фінансові поради та допомагають розібратися в складних для простої людини банківських процесах.
Оформлення субсидії
Подати заяву на отримання субсидії має право будь-яка сім’я. Для цього необхідно принести (або відправити поштою) до районного управління соціального захисту заяву та заповнену декларацію. Крім того, на сайті Міністерства соцполітики документи можна подати в електронному вигляді, не виходячи з дому. З кінця минулого року в Україні діє електронний портал IGOV.org.ua, на якому також можна подати документи на оформлення субсидії.
Варто врахувати, що заяву на оформлення субсидії та декларацію про доходи потрібно подавати від власника особового рахунку, за яким сплачується “комуналка”.
Отримати субсидію може і та сім’я, яка житло орендує – для цього разом з перерахованими документами необхідно надати копію договору оренди. При цьому декларацію про доходи і заяву на “знижку” потрібно оформляти на прізвище орендаря.
Для кожної сім’ї розраховується індивідуальний мінімальний платіж, решту суми компенсує держава. Орієнтовний розмір субсидії можна розрахувати за формулою. До речі, субсидія оформляється на 12 місяців, однак розмір покладеної знижки розраховується кожні півроку.
Відмовити в оформленні субсидій тим, кому вона належить, можуть тільки з двох причин:
- якщо в період 12 місяців до оформлення субсидії якого було придбано виріб або оплачена послуга на суму від 50 тисяч гривень
- якщо субсідіант приховує додатковий дохід.
Так, якщо один з членів сім’ї, наприклад, оплатив офтальмологічну операцію, вартістю 51 тис. гривень, субсидії такій сім’ї можуть відмовити. Однак остаточне рішення прийме спеціальна комісія. Як відзначають експерти з органів соцзахисту – подавати заяви на отримання субсидії можуть всі бажаючі.
Субсидія і депозит
Дохід від банківського депозиту при нарахуванні субсидії не враховується.
“Відповідно до постанови Кабінету міністрів, з червня 2015 року відсотки від Вашого внеску не враховуються до сукупного доходу сім’ї, за яким розраховують і призначають субсидію!”, – пояснює Сергій Черненко.
У той же час, наприклад, дохід від сільськогосподарської діяльності доведеться вказати в декларації.
Таким чином, клієнти можуть сміливо розміщувати свої кошти на депозитних рахунках, отримувати додатковий дохід і при цьому оформляти субсидію.
“Моя порада – завжди перевіряйте інформацію. Це важливо! Заощадження повинні заробляти для Вас додаткові гроші – в надійних і стабільних банках. А ви сміливо можете оформляти субсидію, яка теж допоможе Вашому сімейному бюджету”, – робить висновок Сергій Черненко.