Надавачі послуг зобов’язані відображати розмір субсидії чи переплату - зекономлену субсидію - у комунальних рахунках. Більше того, постачальники комунальних послуг не мають права «ігнорувати» переплату і вимагати в людей оплачувати послуги в повному обсязі, при цьому шантажуючи «відключити опалення» чи «відрізати газ». Це грубе порушення діючого законодавства, а саме постанови КМУ №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».
На цьому наголошують у Мінсоцполітики.
Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, крім однієї єдиної умови – наявності на особовому рахунку переплати.
У разі, коли вартість фактично використаної послуги у конкретному місяці менша, ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість.
Якщо сім’я, якій призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру допомоги, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами, - з місяця, в якому надійшло таке подання від надавачів послуг, орган соціального захисту населення має припинити нарахування субсидії. Її відновлення відбувається з моменту подання документів, що підтверджують погашення заборгованості з оплати комунальних послуг.
Заборгованість з оплати за житлово-комунальні послуги не береться до уваги органами соціального захисту населення у процесі оформлення субсидії, але впливає на нарахування надавачами послуг розміру платежу з урахуванням допомоги в разі несплати рахунків за спожитий газ, тепло, воду та освітлення. Такий механізм унеможливлює виникнення заборгованості у громадян, які одержують субсидію.