Ліга:Бізнес розповідає, що НКЦПФР рішенням від 21.10.2021 р. №980 затвердила нову редакцію «Положення про рекламу цінних паперів та фондового ринку».
Цим Положенням регулюються питання, пов'язані з рекламою фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків, послуг с недержавного пенсійного забезпечення та порядок подання до НКЦПФР рекламних матеріалів, зупинення та поновлення розповсюдження реклами.
Розповсюдження реклами може здійснюватися через усі рекламні засоби, передбачені законодавством, та, якщо реклама стосується послуг з недержавного пенсійного забезпечення, за умови її попереднього подання до НКЦПФР.
Реклама повинна відповідати, зокрема, таким вимогам:
- містити найменування та контактну інформацію рекламодавця;
- повинна бути викладена державною мовою;
- інформація про ціни на товари, тарифи на послуги, наведені у рекламі, яка розміщується чи розповсюджується на території України, зазначається виключно у гривні;
- у рекламі забороняється вміщувати зображення фізичної особи або використовувати її ім'я без її письмової згоди;
- у рекламі забороняється використовувати або імітувати зображення Державного Герба України, Державного Прапора України, звучання Державного Гімну України, зображення державних символів інших держав та міжнародних організацій, а також офіційні назви державних органів, органів місцевого самоврядування, крім випадків, передбачених законами України у сфері інтелектуальної власності;
- у рекламі забороняється імітувати або копіювати текст, зображення, музичні чи звукові ефекти, що застосовуються в рекламі інших товарів, якщо інше не передбачено законами України у сфері інтелектуальної власності;
- у рекламі забороняється рекламувати товари, які підлягають обов'язковій сертифікації, або виробництво чи реалізація яких вимагає наявності спеціального дозволу, ліцензії, у разі відсутності відповідного сертифіката, дозволу, ліцензії;
- текст рекламного відеоролика або аудіоролика повинен оголошуватися з однією швидкістю, за винятком інформації щодо наявності у реламодавця статусу фінансової установи, відповідного дозволу або ліцензії, яка може оголошуватися з більшою швидкістю;
- реклама не повинна бути прихованою, недобросовісною або містити порівняння, які є неправомірними відповідно до вимог, визначених Законом України «Про рекламу».
Особа, яка надає агентські послуги, може розповсюджувати рекламу послуг з НПЗ щодо певного недержавного пенсійного фонду (НПФ) лише на підставі договору доручення на надання агентських послуг, укладеного з адміністратором такого НПФ.
Рекламодавцям під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами фінансових інструментів, ринків капіталу та організованих товарних ринків забороняється вчиняти наступні дії:
- зазначати розмір доходу, який передбачається одержати за фінансовими інструментами (у тому числі за результатами екстраполяційного прогнозу), та робити прогнози щодо збільшення вартості фінансових інструментів (крім фінансових інструментів з фіксованою дохідністю);
- рекламувати цінні папери до затвердження проспекту цінних паперів згідно із законодавством про ринки капіталу та організовані товарні ринки та нормативно-правовими актами НКЦПФР;
- рекламувати деривативні контракти, що укладаються на організованому ринку капіталу, до реєстрації специфікації таких деривативних контрактів згідно із законодавством про ринки капіталу та організовані товарні ринки, а також нормативно-правовими актами НКЦПФР;
- використовувати відомості, які не відповідають проспекту емісії цінних паперів відповідного випуску, зареєстрованого НКЦПФР;
- використовувати інформацію про дохід за фінансовими інструментами або розмір отриманого емітентом у минулому прибутку без посилання на те, що такий дохід або прибуток не є гарантією отримання доходів у майбутньому.
Рекламодавцям під час замовлення виробництва та розповсюдження реклами послуг з НПЗ забороняється вчиняти наступні дії:
- використовувати неповну або недостовірну інформацію стосовно послуг з недержавного пенсійного забезпечення, що надаються цим рекламодавцем;
- використовувати порівняльну рекламу з метою недобросовісної конкуренції шляхом зазначення недоліків у діяльності осіб, які провадять аналогічну професійну діяльність з недержавного пенсійного забезпечення, незалежно від того, чи відповідає така інформація про недоліки дійсності;
- надавати прогноз чи гарантувати зростання доходів учасників недержавного пенсійного забезпечення;
- робити подарунки (виграші) або давати обіцянку про дарування (виграші) потенційним учасникам та вкладникам пенсійних фондів, а також страхувальникам, з якими укладено договір страхування довічної пенсії, чи вкладникам пенсійних депозитних рахунків у банках або здійснювати будь-які інші заохочувальні заходи, що можуть вплинути на вибір того чи іншого пенсійного фонду (банку, страхової організації) його потенційним учасником (вкладником, страхувальником).
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!