• Посилання скопійовано

Повернення товару належної якості: що і як?

Купили нову річ. А через пару днів зрозуміли, що вона не підходить по габаритам, чи не пасує колір до інтер’єру. Такі ситуації можуть траплятися у житті. А чи дійсно можна повернути товар після покупки, якщо він вам не сподобався?

Повернення товару належної якості: що і як?

Безоплатна правова допомога розповідає наступне.

Купили нову річ. А через пару днів зрозуміли, що вона не підходить по габаритам, чи не пасує колір до інтер’єру. Такі ситуації можуть траплятися у житті. А чи дійсно можна повернути товар після покупки, якщо він вам не сподобався? Про ці та інші питання піде мова нижче.

Відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів» споживач дійсно має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний товар у продавця, в якого він був придбаний, якщо цей товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Але є умови, при яких товар можна поміняти.

Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром та інше.

Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право:

  • або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості,
  • або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару,
  • або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

Продавець зобов’язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

 

Яка різниця між товаром належної та неналежної якості?

Якщо казати своїми словами, то товар належної якості – це товар, який немає жодних істотних недоліків і відповідає своєму опису і має нормальний стан. Тобто, це товар, який нормально працює і відповідає всім технічним показникам.

А от товар неналежної якості – це той товар, що має недоліки, які роблять використання товару неможливим чи не в повній мірі до його цільового призначення. І цей недолік виник з вини виробника або у зв’язку з неправильним його зберіганням на складі чи в магазині і ці недоліки не можуть бути усунуті в простий час без явних наслідків.

Для прикладу: якщо ви купили телефон, телевізор чи будь яку іншу техніку і вона вам не подобається по формі чи кольору, то це товар належної якості, якій вам не підійшов.

Якщо ви купили техніку, яка не працює чи працює з недоліками, яких не повинно було бути, то це вже товар неналежної якості. І такий товар теж підлягає обміну, при чому строком не в 14 днів, а в строк, визначений гарантією на цей товар

 

Чи всі товари підлягають обміну протягом 14 днів?

Є окрема постанова Кабінету Міністрів України, якою регулюється перелік товарів, які не підлягають обміну. До них, наприклад, відносяться косметика, дитячі іграшки, зубні щітки, апарати для гоління, постільна та натільна білизна, рукавички, друковані видання, інструменти для манікюру чи педикюру, а також ювелірні вироби з дорогоцінного металу чи дорогоцінного каміння.

 

Як діяти і до кого звернутися якщо особі неправомірно відмовляють у поверненні товару?

Для початку варто звернутися з письмовою вимогою до магазину, щоб надали аргументоване пояснення, чому не хочуть забрати товар і повернути кошти чи зробити заміну товару. Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Якщо це не допоможе, то звернутися до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужби) у своїй місцевості. Вони повинні перевірити законність відмови і можуть допомогти врегулювати цей спір. Саме на цей орган покладений обов’язок здійснювати контроль за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

Якщо ж і це не допоможе, то залишається звернення до суду. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Головне – це правильно скласти позовну заяву, підготувати документи, на яких базуються доводи і звернутися до суду.

Якщо необхідна допомога юристів то завжди можна звернутися і до найближчого центру з надання безоплатної правової допомоги.

***

Джерело: Безоплатна правова допомога

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»