Проєкт Закону «Про дошкільну освіту» №8030, що має докорінно змінити підходи та систему набуття дошкільної освіти, прийнято у першому читанні на засіданні Парламенту 21 березня ц.р. Про це повідомив ініціатор законопроєкту, голова підкомітету з питань раннього розвитку та дошкільної освіти Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій Володимир Воронов.
«Україні вже давно потрібно реформувати дошкільну освіту. Тому ми пропонуємо чітко визначити форми її здобуття, форми дитячих садочків, педагогічну підтримку батьків та ще низку важливих змін. Впевнений, їх відчують усі учасники процесу – і педагоги, і батьки», – пояснив парламентарій.
За його словами, для батьків актуальним стане розв’язання проблеми наповненості груп, вона має зменшитися, щоб діти нормально навчалися з урахуванням індивідуальних інтересів, потреб та формуванням індивідуальної освітньої траєкторії.
«Також ми пропонуємо створити центри педагогічної та психологічної підтримки та допомоги батькам, як мінімум один у кожній територіальній громаді. Це допоможе їм отримати інформацію про освітні програми, навчально-методичне та інформаційне забезпечення», – додав ініціатор законопроєкту.
Крім того, за словами Володимира Воронова, документ має забезпечити справедливу черговість зарахування дітей до комунальних закладів освіти через чітке визначення території обслуговування.
«Зміняться й умови роботи педпрацівників. Вони отримають адекватний обсяг педагогічного навантаження, щорічну оплачувану відпустку 56 днів та можливість вільно обирати освітні програми та форми роботи», – запевнив народний депутат України.
Володимир Воронов додав, що зміни стосуватимуться і форми дитячих садочків. Зокрема, можуть бути сімейні (свої діти та малеча друзів чи сусідів), мобільні для дітей з віддалених населених пунктів, «школа супергероїв» для дітей на стаціонарному лікуванні та центри педагогічного партнерства для дітей, які від народження перебувають разом із батьками.
Водночас, наголосив парламентарій, діятимуть різні форми здобуття дошкільної освіти: дистанційна, педагогічний патронаж (педагоги навчають дітей у домашніх умовах) та мережева, коли дитина навчається у різних дитсадочках одночасно.
«Це суттєвий крок до глобальної реформи всієї системи дошкільної освіти в Україні з урахуванням найкращого вітчизняного та світового досвіду, сучасних тенденцій в освіті та євроінтеграційних процесів», – підсумував Володимир Воронов.