Укрзалізниця на своєму телеграм-каналі розповідає, що вступили в дію зміни до Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України. Правила, якими ми керувались раніше, були прийняті ще у 2006 році, а останні зміни до них було внесено у 2019 році: вони вже не відповідали сучасним потребам пасажирів та залізниці і обмежували нас у наданні якісного сервісу перевезень.
Ми змінили це разом з Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України та іншими причетними органами, тому тепер:
- офіційно спрощено процес оформлення замовлень для перевезення організованих груп пасажирів (раніше, згідно з правилами, оформлювати таке замовлення можна було лише у письмовому вигляді особисто, тепер процедуру дозволено перенести в онлайн);
- фіційно дозволено повертати пасажиру повну вартість квитка і половину вартості плацкарти, якщо пасажир повертає квиток не менше ніж за 6 годин до відправлення потяга (раніше – не менше ніж за 9 годин), а також дозволено повертати повну вартість квитка (а не 10%, як було раніше) після відправлення потяга (не більше ніж за годину після відправлення; вартість плацкарти при цьому не повертається, а повернення квитка після відправлення можливо лише офлайн);
- приведено у відповідність до сучасних норм терміни та визначення (наприклад, визначення «дитина-інвалід» замінено на «дитина з інвалідністю», а визначення «інвалід війни» замінено на визначення «особа з інвалідністю внаслідок війни»);
- урегульовано питання замовлення перевезень автомобіля через електронні сервіси;
- уточнено порядок оплати за перевезення собак та дрібних кімнатних тварин;
- введено нову категорію потягів, якої раніше юридично не існувало – місцеві потяги, пристосовані для зʼєднання інфраструктури різних видів транспорту, а також визначено порядок оформлення, проїзду та повернення проїзних документів для такого сполучення.
Крім того, вводиться в дію ще кілька технічних змін. Повний перелік змінених Правил після оприлюднення можна буде побачити за цим посиланням.