• Посилання скопійовано

Які дороги в Україні будуть платними: розʼяснення від фахівців

Для розвитку пасажирських перевезень залізницею пріоритетним завданням є швидкісне сполучення між найбільшими обласними центрами та оновлення рухомого складу поїздів далекого та регіонального сполучення

Які дороги в Україні будуть платними: розʼяснення від фахівців

Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури України Mустафа Найєм під час круглого столу «Експортні, логістичні та транспортні коридори», в рамках #URC2023, презентував найперспективніші напрями інвестування в українську інфраструктуру.

Україна як майбутній член ЄС прагне інтегруватися у транспортну систему союзу, однак їй потрібна допомога для відновлення інфраструктури, пошкодженої через розв’язану росією війну. Відбудова доріг, залізниці, портів та розвиток транскордонної логістики перетворить країну на найбільший будівельний майданчик з часів Другої світової війни. Інфраструктура України може стати великим ринком для міжнародних фінансових організацій, банків, приватних інвесторів та підрядників.

Агентство відновлення як головний державний виконавець проєктів відновлення вже тепер розробляє проєкти у різних секторах інфраструктури, які можуть бути реалізовані на засадах концесії чи державно-приватного партнерства. Мустафа Найєм розповів учасникам круглого столу про флагманські проєкти Агентства, які мають потенціал для інвестування МФО та приватних інвесторів:

Дорожня інфраструктура. Співпраця між Агентством та партнерами може стосуватися як будівництва, реконструкції, так і капітального ремонту стратегічних автомобільних доріг та великих мостів. Частину з них Україна розпочала будувати та ремонтувати до повномасштабного вторгнення, відповідно залучення інвесторів дозволить якомога швидше завершити проєкти та забезпечити логістику на певній ділянці транспортної мережі.

Стратегічні мегапроєкти, до яких Агентство запрошує долучитися на засадах державно-приватного партнерства:

  • Будівництво нової дороги Краковець-Львів (техніко-економічне обґрунтування наразі розробляється приватним інвестором)
  • Національна система толінгу – платних доріг для вантажівок вагою понад 12 тонн (триває підготовка до розробки техніко-економічного обґрунтування)
  • Будівництво тунелів у низці областей (техніко-економічне обґрунтування наразі готується за бюджетні кошти)

Серед проєктів капітального ремонту та реконструкції доріг – головні транспортні коридори України:

  • М-05 Київ – Одеса
  • М-06 Київ – Чоп
  • М-09 Тернопіль – Львів – Рава-Руська
  • М-11 Львів – Шегині
  • М-15 Одеса – Рені
  • М-18 Харків – Сімферополь – Алушта – Ялта

Залізниця. Для розвитку пасажирських перевезень – пріоритетним завданням є швидкісне сполучення між найбільшими обласними центрами та оновлення рухомого складу поїздів далекого та регіонального сполучення.

Флагманські проєкти, які можуть зацікавити потенційних інвесторів:

  • Розширення 4 коридорів транс'європейської транспортної мережі за допомогою євроколії
  • Сполучення Києва з європейськими столицями сучасним швидкісним залізничним транспортом (ділянка Київ – Варшава).

Розвиток залізничного сполучення за маршрутами Ягодин – Київ, Львів – Київ, Київ – Полтава – Харків – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь.

Порти. Відновлення роботи та модернізація усієї мережі українських портів: морських та річкових. Це особливо важливо у контексті нещодавнього руйнування Каховської дамби. Передусім потрібно відновити роботу Херсонського порту, судноплавство на річці Дніпро, розмінувати Чорне море та Дніпро, відродити суднобудування на півдні країни.

У сфері портової інфраструктури та логістики маємо проєкти державно-приватного партнерства:

  • Передача в концесію портів – Одеського, Чорноморського та Ізмаїльського.
  • Відновлення судноплавства та підвищення пропускної спроможності Дніпром.
  • Модернізація найглибшого порту країни «Південний».
  • Розвиток Дунайського портового кластера. За час війни порти «Ізмаїл», «Рені» та «Усть-Дунайськ» збільшили вантажопотік утричі. Кластер залишатиметься важливим транспортним коридором для вантажних суден, оскільки забезпечує пряме водне сполучення з країнами ЄС.

Наша мета – досягти пропускної здатності 30 млн тонн/рік та забезпечити можливості заходу в порти Дунайського кластеру суден з більшою вантажопідйомністю.

Експортна логістика.

Агентство прагне налагодити співпрацю з інвесторами та МФО щодо відновлення та розбудови прикордонної інфраструктури, яка вкрай потрібна для товарообігу. Одним із ключових факторів підвищення експортного потенціалу України є реконструкція та розвиток мережі автомобільних пунктів пропуску через державний кордон.

Автомобільні пункти пропуску є воротами країни й, через війну, залишатимуться основними експортно-імпортними воротами країни ще досить тривалий час, тому для нас важливий їх комплексний розвиток.

Йдеться про облаштування автомобільних пунктів пропуску, ремонт мостів та доріг до них.

У пріоритеті – реконструкція автомобільних пунктів перетину кордону, будівництво або модернізація 21 пункту пропуску на державному кордоні України з країнами ЄС та Республікою Молдова.

Джерело: Міністерство інфраструктури

Рубрика: Суспільство і життя/Суспільство, події

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Суспільство, події»