У своєму Телеграм-каналі Укрзалізниця розповіла про поїзди підвищеного комфорту, які курсують у варшавському напрямку.
На варшавському напрямку курсують вагони габариту RIC.
У чому їх особливість?
– Можуть використовуватися для руху євроколією (1435 мм) до Варшави, Відня, Будапешта та ін. міст;
– вужчі за стандартні пасажирські вагони;
– у кожному купе три місця, а не звичних чотири;
– всі спальні полиці розташовані з одного боку.
Чому таких вагонів обмежена кількість?
До повномасштабного вторгнення наявний парк таких вагонів задовольняв пасажирський попит. Розвинута мережа авіасполучення забезпечувала швидке й відносно недороге сполучення з країнами Європи.
Чому їх не купили після початку повномасштабного вторгнення?
У воєнних умовах купити та поставити на колію нові вагони RIC – це:
- космічно дорого;
- дуже довго – виробництво може розтягнутися на кілька років;
- технічно витратно – облаштування зміни у прикордонні візків з української широкої колії (1520 мм) на євроколію (1435 мм);
- юридично складно – йдеться про узгодження з країнами, де вони курсуватимуть.
Що можна зробити для швидкого розширення міжнародного сполучення?
Ми працюємо над:
- варіантами стикування наших поїздів з рейсами європейських залізничних операторів (Польща, Угорщина, Молдова, Словаччина);
- розширенням мережі пасажирських хабів для зручних пересадок;
- запуском за маршрутом Київ – Варшава поїзда з вагонів стандартного для України габариту;
- будівництвом євроколій вглиб України.