Цифровий розвиток соціальної сфери забезпечує зручність отримання послуг і допомог для громадян, оптимізує бюрократичні процеси і в цілому підвищує ефективність соціальної підтримки. У цьому аспекті державна соціальна політика глобально спрямована на створення зручних умов для досягнення високого рівня життя громадян.
Враховуючи зазначене, Мінсоцполітики спільно з партнерами продовжує роботу в рамках проєкту Електронний кейс-менеджмент, який покликаний оптимізувати роботу соціальних працівників, надавачів соціальних послуг та забезпечити системний підхід до організації надання допомоги вразливим категоріям населення та особам і сім’ям, які опинились у складних життєвих обставинах.
Минулого року було представлено створений вперше Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг, який є підсистемою Єдиної інформаційної системи соціальної сфери (ЄІССС). На теперішньому етапі всі надавачі соціальних послуг вперше внесені в єдину систему та доступні переліком на сайті Мінсоцу, а також доступні у дашборді, де громадяни вже можуть обирати надавачів фільтрами за типом послуги, географічною ознакою та іншими параметрами. Нагадаємо, що до цього цей Реєстр не один рік вівся всіма реєстраторами у звичайній таблиці ексель.
Завдяки новому Реєстру держава та органи соціального захисту населення отримують зручний доступ до актуальної інформації про всіх надавачів соціальних послуг, сприяючи ефективності та контролю соціальної допомоги. Нині реєстраторам, які забезпечують збір та узагальнення інформації щодо надавачів соціальних послуг, а також самим надавачам соціальних послуг більше не потрібно самостійно подавати інформацію до Мінсоцполітики, оскільки вона вже одразу міститься в ЄІССС. Це забезпечує більшу прозорість ринку та спрощує роботу працівників органів соціального захисту. Такий підхід гарантує, що надавачі, які внесені до Реєстру, мають належні права на надання соціальних послуг та підтверджують наявність документів про освіту, фаховий рівень працівників тощо.
Цифрова команда Мінсоцполітики працює над публічною версією Реєстру та розвитком функціонала. Для подальшого спрощення взаємодії між реєстраторами та самими надавачами соціальних послуг планується впровадження соціального вебпорталу Мінсоцполітики, за допомогою якого надавачі соціальних послуг через свій особистий кабінет зможуть подати вже в електронному вигляді заяви на включення до Реєстру або виключення з нього, а також відомості про внесення реєстраційних змін до Реєстру. Щобільше, невдовзі надавачам не потрібно буде звертатися до реєстратора для отримання витягу з Реєстру, адже його підприємство зможе сформувати самостійно за декілька хвилин у своєму особистому кабінеті.
Працюємо над тим, щоб забезпечити максимальну зручність та доступність отримання соціальних послуг для всіх громадян. За допомогою передових цифрових інструментів ми не лише покращуємо, а й трансформуємо процеси, роблячи їх більш ефективними.