Відповідно до ст. 2 Закону України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг», зі змінами та доповненнями (далі — Закон), місце проведення розрахунків — це місце, де здійснюються розрахунки з покупцем за продані товари (надані послуги) та зберігаються отримані за реалізовані товари (надані послуги) готівкові кошти, а також місце отримання покупцем попередньо оплачених товарів (послуг) із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо. Відповідно до п. 13 ст. 3 Закону суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків до суми коштів, зазначеної у денному звіті РРО, а у випадку використання розрахункової книжки — до загальної суми продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Отже, у випадку якщо підприємство не має можливості зберігати всю суму готівкових коштів у скриньці реєстратора, частину готівки можна зберігати у сейфі за умови його розташування на місці проведення розрахунків. При цьому сума готівкових коштів на місці проведення розрахунків (у скриньці РРО та сейфі) має відповідати сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора. З метою уникнення непорозумінь з контролюючими органами бажано обумовити таку ситуацію у внутрішньому наказі по підприємству, в якому зазначити, що у сейфі, розміщеному на місці проведення розрахунків, має зберігатися лише виручка від реалізації з використанням РРО.
Відповідно до п. 4.5 розділу 4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом ДПА України від 01.12.2000 р. №614, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.02.2001 р. за №107/5298, зі змінами та доповненнями, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо таке внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту.
Частину готівки можна зберігати у сейфі на місці проведення розрахунків
Чи має право наше підприємство зберігати кошти у сейфі поруч з РРО до моменту їх інкасації, якщо торгівля здійснюється цілодобово і протягом робочого дня за допомогою функції «службова видача» вилучається готівка з місця здійснення розрахункових операцій?
Джерело: ДФС у м. Києві
Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса
Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.
Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.
на мiсяць безкоштовно!Спробувати