• Посилання скопійовано

Держрегуляторна служба про перелік товарів, для реалізації яких потрібен РРО

34 мільярди гривень вимушено витратить малий бізнес не в держбюджет, якщо не звузити перелік складних побутових товарів, для реалізації яких потрібен РРО

Держрегуляторна служба про перелік товарів, для реалізації яких потрібен РРО

16 березня Урядом, з умовою подальшого редагування, було схвалено постанову КМУ «Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій», розроблену на забезпечення реалізації Закону №1791-ІІІПро це ми повідомляли тут>>

Текст постанови ще досі не оприлюднений. З проектом можна ознайомитися тут>>

Більш того, Державна регуляторна служба наголошує, що  не погодила документ та підготувала перелік товарів, які повинні бути виключені з затвердженого Кабміном Переліку (див. лист ДРСУ від 16.03.2017 №1692/0/20-17).

Затверджена постанова КМУ насамперед стосується суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту. Для них хочуть запровадити обов’язкове застосування РРО під час реалізації таких товарів. Це нововведення поширюється і на підприємців, які користуються спрощеною системою оподаткування, незалежно від обраної ними групи єдиного податку й обсягу річного доходу. Визначальною умовою для застосовування РРО є реалізація відповідного виду товарів, а саме — технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту.

У додатку до проекту постанови зазначено список товарів, які не можна буде продавати без касових апаратів. Як зазначає ДРСУ, у цьому переліку – кілька десятків позицій, починаючи від класичної електроніки та побутової техніки і закінчуючи такою «дрібницею» як ваги, праски, фени, годинники, електробритви, ігрові приставки, окуляри, дитячі візки, настільнi або кiмнатнi ігри, включаючи столи для гри у пiнбол тощо.

"Зрозуміло, що більшість дорогої і складної техніки і так продається в магазинах, з проведенням операції через касовий апарат, видачею покупцеві чека та гарантійного талона. Але безліч недорогих моделей, скажімо, тих же фенів, годинників, окулярів, колясок, успішно реалізуються на ринках, природно, виключно за готівку. Ось на такий товар і готується основний удар" - зазначають у ДРС.

На думку Мінекономрозвитку, цей документ має сприяти подальшій детінізації малого бізнесу, який, користуючись спрощеною системою оподаткування, торгує неврахованою і контрабандною продукцією.

Крім того, розробником задекларовано, що обов’язковість застосування РРО при реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, насамперед стосуватиметься суб’єктів малого (мікро) бізнесу, оскільки більшість цих підприємців працюють на ринках або мають мережу, розташовану у торгових центрах, торгових рядах або окремо і на сьогодні саме ними реалізується значна кількість зазначених товарів.

Однак, ДРС зауважує, що оцінка впливу дії положень цієї постанови на сферу інтересів госпсуб’єктів проведено на основі аналізу даних із інформаційних систем ДФС лише щодо підприємців III групи спрощеної системи оподаткування. Це значно зменшує реальний масштаб впливу запропонованого проектом постанови регулювання та не дозволяє адекватно оцінити затрати суб’єктів господарювання, зокрема, платників єдиного податку 1 та 2 груп, які першочергово підпадають під дію постанови.

Розробник визначає проблемою неможливість встановити обсяг коштів і рух товарів, які реалізуються через "спрощенців".  Окрім того, припускається, що вони проводять продаж необлікованого контрабандного товару. На думку розробника,  за допомогою впровадження РРО можна буде зробити ведення бізнесу прозорішим. ДРС вважає, що це не зовсім так, адже малий бізнес і так прозорий, бо обсяг товарів, який реалізує представник мікробізнесу є фізично обмеженим і вартість такого товару не перевищує цінових показників. Малому бізнесу пропонується встановити фіскальний інструмент, який, навіть за визначенням міжнародних експертів, може бути ефективним тільки тоді, коли РРО стануть частиною комплексної стратегії покращення адміністрування ведення бізнесу, що чітко визначає ризики для різних типів платників податків і передбачає впровадження комплексу заходів щодо зниження цих ризиків. Про це йдеться у дослідженні, яке проведене на замовлення МВФ «Електронні фіскальні пристрої (EFDs). Емпіричне дослідження їх впливу на Платника податків. Дотримання і адміністративна ефективність», яке було підготовлено Пітером Кейсі і Патрісіо Кастро.

«Електронні фіскальні пристрої не повинні розглядатися як «палички-виручалочки» податкового адміністрування: як і з будь-яким іншим технологічним вдосконаленням – а вони також відносяться до нових технологій, як і електронне виставлення рахунків – саме по собі розміщення електронних фіскальних пристроїв не може досягти значних результатів, будь то з точки зору підвищення доходів або постійного покращення дотримання законодавства», – зазначають дослідники.

Альтернативні розрахунки, проведені асоціаціями та об’єднаннями підприємців (завантажити), показують, що витратну частину на виконання цієї постанови понесуть платники єдиного податку 1 та 2 груп спрощеної системи оподаткування.

 

Кожен суб’єкт господарювання на придбання та застосування РРО витратить 113 549 грн під час одного року. Йдеться про майже 300 000 суб’єктів господарювання.  

 

У разі обов’язкового придбання та використання ними РРО, прямі витрати можуть становити орієнтовно понад 34 млрд грн.

У той же час, витрати держави на введення в експлуатацію та подальше адміністрування РРО 1 та 2 групами платників єдиного податку (при введені 1 суб’єктом 1–го касового апарату) становитимуть приблизно 336 млн грн.

ДРС наполягає, що такі витрати надзвичайно великі для малого бізнесу та пропонує значно звузити Перелік груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій, а саме виключити:

 Пiчнi решiтки, мангали, жаровнi, пальники для плит, розiгрiвачi їжi та аналогiчнi неелектричнi апарати побутового використання та їх частини, з чорних металів;

 Барбекю;

 Варильні поверхні;

 Грилі;

 Вентилятори;

 Гирі для будь-яких ваг або терезів;

 Ваги кухонні;

 Ваги підлогові;

 Котки для газонів або спортивних майданчиків;

 Шурупокрути;

 Кущорізи, висоторізи;

 Дрилі;

 Електронні книги;

 Геймпади, джойстики, керма;

 CD-плеєри;

 Портативні DVD-плеэри;

 Жорсткі диски;

 Зовнішні жорсткі диски /кишені для дисків;

 Частини та приладдя (крiм футлярiв, чохлiв та аналогiчних виробiв), призначенi винятково або переважно для машин окремих товарних позицiй;

 Відео карти;

 Звукові карти;

 Контролери, плати;

 Материнські плати;

 Оперативна пам'ять;

 Кавомолки;

 Кухонні міксери;

 Електробритви, машинки для пiдстригання волосся та епiляцiйнi апарати з умонтованим електродвигуном;

 Машинки для стрижки (тримери);

 Епілятори;

 Фени, стайлери;

 Стайлери, випрямлячі волосся, плойки, термо-бігуді;

 Кавоварки;

 Тостери;

 Бутербродниці;

 Вафельниці;

 Кексниці;

 Йогуртниці;

 Млинниці;

 Пароварки;

 Сушарки для фруктів;

 Чайники;

 Bluetooth – адаптери;

 Bluetooth – гарнітури;

 Наушники накладні та гарнітура;

 MP3 плеєри;

 Диктофони;

 Веб-камери;

 Міні-аудіосистеми;

 Цифрові фоторамки;

 Радіоприймачі;

 Електронні інтегровані схеми;

 Процесори;

 Електролампи;

 Електронні цигарки;

 Об’єктиви;

 Окуляри, захиснi окуляри та аналогiчнi оптичнi вироби, коригувальнi, захиснi або інші;

 Фотокамери миттєвого друку;

 Фотоспалахи;

 Електронні тонометри;

 Електронні термометри;

 Спортивні браслети;

 Фітнес-трекери;

 Годинники всіх видів та їх частини;

 Триколiснi велосипеди, самокати, педальнi автомобiлi та аналогiчнi iграшки на колесах; ляльковi коляски; ляльки; iншi iграшки; моделi зменшеного розмiру ("у масштабi") та аналогiчнi моделi для розваг, дiючi чи недiючi; головоломки рiзнi;

 Консолi та обладнання для вiдеоiгор, товари для розваг, настiльнi або кiмнатнi iгри, включаючи столи для гри у пiнбол, бiльярд;

 Ігрові приставки.

Джерело: Державна регуляторна служба України

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»