На це питання податківці відповіли у листі від 31.10.2017 р. №2453/6/99-99-14-05-01-15/ІПК
Вони зазначили, що відповідно до абзацу 3 пункту 2 статті 9 Закону №265 РРО та розрахункові книжки не застосовуються при виконанні банківських операцій, крім операцій комерційних агентів банків та небанківських фінансових установ з приймання готівки для подальшого її переказу з використанням ПТКС, за винятком програмно-технічних комплексів самообслуговування, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.
Тобто, якщо оплата за товар здійснюється покупцем через ПТКС, який належить банку та знаходиться у приміщенні банку, фіскальний чек РРО продавцю такого товару видавати не обов’язково.
Слід сказати, що запитання, яке розглядається у цьому листі, спричинено іншими роз'ясненнями від податківців. Зокрема, у листі від 04.11.2016 р. №23689/6/99-99-14-05-01-15 ДФСУ зазначала: якщо споживач, використовуючи мережу Інтернет, замовив товар і розрахунок за нього було здійснено із застосуванням платіжних систем FORPOST, LiqPay, PayPal, Portmone.com тощо, у тому числі і з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (ПТКС), суб'єкт господарювання зобов'язаний видати розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО) та відповідним чином оформлений гарантійний талон.
Під час повернення товару споживач, що придбав товар, звертається до представника інтернет-магазину та надає усі наявні документи, у тому числі розрахунковий документ встановленої форми (чек з РРО) та чек із ПТКС. У разі повернення товару, оплату за який було здійснено з використанням ПТКС, повернення грошових коштів споживачу здійснюється у готівковій або безготівковій формі.
Тож, як бачимо, якщо ПТКС належить банкові, надавати чек з РРО, так само, як і вимагати його у покупця при поверненні товару, не обов'язково. В цьому разі покупцю достатньо мати чек із ПТКС.