Нагадаємо, що ще у вересні минулого року у Верховній Раді було зареєстровано законопроект №7142 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо заходів з детінізації обігу товарів і послуг". Про нього ми розповідали тут>>
19 cічня 2018 року на сайті ВРУ оприлюднено доопрацьований законопроект №7142. У пояснювальній записці зазначено, що метою цих змін є детінізація окремих галузей економіки України, а саме:
- торговельної діяльності з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту,
- лікарських засобів,
- ювелірних чи побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння та підакцизних товарів.
Тобто саме тих галузей, в яких здійснюється продаж товарів великого та середнього цінового сегменту, товарів, не віднесених до категорії «товарів першої необхідності» та товарів, які мають безпосередній вплив на життя та здоров’я населення.
При цьому, на думку законовторців, найбільш дієвим та цивілізованим способом фіксації реального обсягу торговельної виручки є обов’язкове використання РРО та здійснення обліку придбаних товарів (послуг) на підставі належним чином оформлених первинних документів.
"Запропонованими змінами не здійснюється зміна загальних умов перебування на спрощеній системі оподаткування, не посилюється податкове навантаження у вигляді підвищених ставок, а пропонується єдиний цивілізований спосіб контролю за реальним обігом як готівкової виручки, так і товарів (послуг) –забезпечення використання реєстраторів розрахункових операцій при здійсненні розрахунків, документального підтвердження придбання товарів та запровадження спрощеного та зрозумілого обліку витрат на придбання товарів (послуг) виключно тими платниками єдиного податку, які зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій" - зазначається у пояснювальній записці.
Крім того метою цього законопроекту є усунення можливих зловживань при здійсненні перепродажу вищевказаних категорій товарів від одного суб’єкта спрощеної системи оподаткування до іншого з метою прикриття незаконного або напівлегального походження таких товарів.
Для вирішення вищевказаних проблем законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу України та Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», якими передбачається:
Усе про касу і РРО –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
1) в частині термінів - визначення понять оптової торгівлі та посередництва в оптовій торгівлі;
2) в частині податкових накладних - запровадження обов’язкової ідентифікації в податковій накладній суб’єкта господарювання – покупця (отримувача) товарів/послуг, який не є платником ПДВ, з метою надання можливості відстеження руху товарів до конкретного суб’єкта господарювання та повноти сплати податку постачальниками-платниками ПДВ.
3) в частині спрощеної системи оподаткування - запровадження:
- обов’язку наявності первинних документів на придбання товарів та ведення їх спрощеного обліку тільки тими суб’єктами спрощеної системи оподаткування 2 та 3 групи, які не звільнені від обов’язку застосування реєстраторів розрахункових операцій;
- положення про те, що не можуть бути суб’єктами спрощеної системи оподаткування фізичні особи-підприємці та юридичні особи, які здійснюють оптову торгівлю ювелірними чи побутовими виробами з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, лікарськими засобами (крім зазначених товарів власного виробництва) та технічно складними побутовими товарами, які підлягають гарантійному ремонту;
- обов’язку внесення до реєстру платників єдиного податку інформації про наявність чи відсутність власного виробництва вищевказаних товарів;
4) в частині застосування РРО:
- запровадження обов’язку застосування РРО, отримання первинних документів на придбані товари та здійснення їх спрощеного обліку за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, виключно для тих фізичних осіб-підприємців, які здебільшого використовуються з метою легалізації тіньового обігу технічно складних побутових товарів, ювелірних виробів високого цінового сегменту, лікарських засобів та підакцизних товарів;
- запровадження єдиного порядку оприбуткування отриманих товарів, встановлення єдиної форми обліку отриманих товарів (в Книзі обліку доходів та витрат) для суб’єктів спрощеної системи оподаткування, не звільнених від обов’язку застосування реєстраторів розрахункових операцій;
- підвищення відповідальності за порушення законодавства про застосування реєстраторів розрахункових операцій вдвічі та запровадження мінімального обсягу відповідальності без прив’язки до вартості товарів.
- уточнення окремих положень Закону про РРО щодо органу державної влади, який затверджує підзаконні акти з метою практичного застосування положень зазначеного Закону.
Детально про зміни, внесені цим законопроектом, розкажемо у разі його прийняття Верховною Радою.
Нагадаємо, що Мінфін також подав на розгляд Держрегуляторній службі проект щодо детінізації РРО. Про це тут>>