• Посилання скопійовано

Здавання готівки в банк відокремленим підрозділом з кількох РРО

Податківці роз’яснили порядок оприбуткування готівки в касі відокремленого підрозділу. А також вони зазначили, чи можна оформлювати одну інкасаційну відомість, якщо здійснюється вилучення готівки з однієї господарської одиниці з декількоми РРО

Здавання готівки в банк відокремленим підрозділом з кількох РРО

Оприбуткування готівки відокремленим підрозділом

Відповідно до п. 11 Положення №148 готівка, що надходить до кас, оприбутковується в день одержання готівки в повній сумі.

При цьому для відокремлених підрозділів встановлено окреме визначення порядку оприбуткування готівки. Так. оприбуткуванням готівки в касах відокремлених підрозділів підприємств, які проводять готівкові розрахунки зі застосуванням РРО та/або КОРО без ведення касової книги, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень на підставі даних розрахункових документів шляхом формування та друку фіскальних звітних чеків і їх підклеювання до відповідних сторінок КОРО/занесення даних розрахункових квитанцій до КОРО.

Отже, підприємство має право не використовувати касову книгу, якщо на відокремленому підрозділі проводяться готівкові розрахунки зі застосовуванням РРО та/або КОРО.

 

Як оформлюється через РРО вилучення залишку готівки?

Пунктом 6 Розділу ІІІ Порядку №547 передбачено, що внесення чи видача готівки з місця проведення розрахункових операцій повинні реєструватися через РРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача».

Крім того, операція «службове внесення» використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання «Z-звіту».

При цьому, якщо до зняття фіскального звітного чеку на РРО, що використовується підприємством, не буде проведено операцію «службова видача», то готівка, яка буде залишатись у скриньці РРО на початок наступної зміни або робочого дня, має бути внесена з використанням операції «службова видача».

 

Інкасація готівкової виручки з декількох РРО

Податківці в індивідуальній консультації від 18.10.2018 р. №4477/6/99-99-14-05-01-15/ІПК навели перелік документів, які є підтвердженням здавання готівки до банку і відповідно підтвердженням оприбуткування готівки:

  1. квитанція до прибуткового документа банку на внесення готівки, підписана відповідальними особами банку та засвідчена відбитком печатки банку;
  2. квитанція/чек банкомата чи програмно-технічного комплексу самообслуговування;
  3. примірник супровідної відомості до сумки з готівковою виручкою (готівкою), засвідчений підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача;
  4. чек платіжного термінала в разі проведення інкасації коштів у режимі реального часу з використанням платіжних терміналів.

Тобто супровідна відомість складається не на суму, вилучену з РРО, а безпосередньо на сумку з готівковою виручкою.

Відповідно до цього податківці роз’яснили: у разі проведення інкасації з господарської одиниці за наявності декількох РРО складається одна супровідна відомість до сумки з готівковою виручкою, засвідчена підписом та відбитком печатки інкасатора-збирача.

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Готівковий обіг та каса

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Готівковий обіг та каса»