Законопроектом (реєстр. №0975) пропонується запровадити екологічний податок за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Зокрема, документом передбачено, що платниками податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів є особи, які: здійснюють ввезення на митну територію України транспортних засобів та кузовів (за винятком кузовів товарної підпозиції 8707 10 10 згідно з УКТ ЗЕД) до них в митному режимі імпорту та виробництво (виготовлення) транспортних засобів на митній території України для їх на внутрішньому ринку України; придбавають транспортні засоби в осіб, які не є платниками цього податку.
Згідно із проектом закону, "не є платниками податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів особи, які:
- ввозять на митну територію України транспортні засоби, що належать дипломатичним представництвам або консульським установам іноземних держав, міжнародним організаціям, які користуються привілеями та імунітетом згідно із загальновизнаними принципами та нормами міжнародного права, а також працівниками таких представництв, установ, організацій та членам їхніх сімей;
- ввозять на митну територію України транспортні засоби, раніше вивезені за межі митної території України, за наявності документів, що підтверджують їх попереднє вивезення;
- ввозять на митну територію України транспортні засоби у митних режимах інших, ніж митний режим імпорту;
- ввозять на митну територію України в митному режимі імпорту та/або здійснюють продаж на митній території України транспортних засобів, з року випуску яких минуло 30 або більше років, що не призначені для комерційного перевезення пасажирів або вантажів, мають оригінальний двигун, кузов і (за наявності) раму, збережені та відреставровані до оригінального стану, види та категорії яких визначаються Кабінетом Міністрів;
- взяли на себе зобов’язання забезпечити утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів у порядку та на умовах, визначених Законом "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів" та виробляють (виготовляють) на території України транспортні засоби, які класифікуються за кодами товарних позицій 8702, 8703, 8704 та 8705 згідно з УКТ ЗЕД за технологією: що включає зварювання (виготовлення методом нероз’ємного з’єднання) кузова або кабіни, фарбування кузова або кабіни та складання транспортного засобу; та/або промислового складання автомобілів з використанням кузовів товарної підпозиції 8707 10 10 згідно з УКТ ЗЕД, ввезених на митну територію України "для промислового складання" моторних транспортних засобів визначеному Митним Тарифом у порядку встановленому Кабінетом Міністрів та виконує Програму створення виробничих потужностей та робочих місць відповідно до чинного законодавства. У зазначених вище технологічних і виробничих операціях для товарів позицій 8704 та 8705 замість виготовлення та фарбування кузова або кабіни допускається виконання технологічних операцій з виготовлення рами з підвіскою та мостами;
- придбавають на території України транспортні засоби, що були вперше зареєстровані та/або перереєстровані в установленому порядку до набрання чинності цим законом, у власників транспортних засобів або в осіб, які не є платниками цього податку згідно з підпунктом 240.7.5 цього пункту, а також здійснюють продаж таких транспортних засобів після набрання чинності цим законом;
- ввозять на митну територію України транспортні засоби, визначені відповідно до Закону "Про гуманітарну допомогу" Комісією з питань гуманітарної допомоги при Кабінеті Міністрів як гуманітарна допомога".
Законопроектом, зокрема, передбачено, що не є об’єктом та базою оподаткування транспортні засоби, що: реалізуються для інвалідів, у тому числі дітей-інвалідів, оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, коштів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також автомобілі спеціального призначення (швидка медична допомога та для потреб підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах цивільного захисту, рятувальної справи, пожежної і техногенної безпеки), оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів; придбаваються на території України транспортні засоби, що були вперше зареєстровані та/або перереєстровані в установленому порядку, до набрання чинності цим законом, у власників транспортних засобів або в осіб, які не є платниками цього податку, а також коли такі транспортні засоби реалізовані після набрання чинності цим законом призначені для вивезення за межі митної території України у митному режимі експорту.
Проектом закону встановлено й ставки податку за утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.
Реалізація положень проекту закону, вважають народні депутати, сприятиме забезпеченню функціонування в України системи збирання, видалення, знешкодження та утилізації непридатних для використання транспортних засобів, зменшення їх негативного впливу на навколишнє природне середовище, а також забезпечить додаткові надходження до Державного бюджету України.