• Посилання скопійовано

Держзакупівлі: що змінив новий Закон?

Зміни до Закону про держзакупівлі набрали чинності

Держзакупівлі: що змінив новий Закон?

Сьогодні, 30 вересняЗакон від 15.09.2015 №679-VIII "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" набув чинності.

Що ж змінилося?

1) Підвищено поріг проведення процедур закупівель:

  •  щодо товару (товарів), послуги (послуг)- 200 тис. грн (раніше - 100 тис. грн),
  • щодо робіт - 1 млн 500 тис. грн (раніше - 1 млн грн)

2) Вартість предмета закупівлі товарів, робіт і послуг переглядатиметься тепер кожні 12 місяців (раніше-24 місяці) з урахуванням індексів споживчих цін, індексів цін виробників промислової продукції.

3) Як і раніше, закупівля здійснюється відповідно до річного плану.  Однак тепер немає потреби надсилати річний план, зміни до нього до органів, які здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, або обслуговуючого банку за місцем обслуговування замовника протягом 5-ти робочих днів із дня їх затвердження.

Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель протягом 5-ти робочих днів з дня затвердження річного плану або змін до нього.

4) Держказначейство до здійснення оплати за договором про закупівлю перевірятиме наявність оригіналу договору про закупівлю, наданого замовником органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, річного плану закупівель та звіту про результати проведення процедури закупівлі, що підтверджують проведення процедури закупівлі, за результатами якої укладено договір про закупівлю.

5) Моніторинг закупівель здійснюватиме Держфінінспекція та її місцеві територіальні органи.

Органи, які уповноважені на здійснення контролю у сфері закупівель, не мають права втручатися у проведення процедур закупівель.

6) Замовник безоплатно подає для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу інформацію про закупівлю, зокрема:

 - зміни до документації конкурсних торгів, кваліфікаційної документації або запиту цінових пропозицій та роз’яснення до них (у разі наявності) - протягом одного робочого дня (раніше - трьох, але не пізніше семи) з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень;

 - повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції (пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі)  та протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій)- протягом 3-ох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі;

 - оголошення про результати процедури закупівлі - не пізніш як через сім днів з дня укладення (неукладення) договору про закупівлю або прийняття рішення про відміну торгів (переговорної процедури закупівлі) чи визнання їх такими, що не відбулися.

7) Рішення комітету з конкурсних торгів оформлятиметься протоколом, у якому відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови.

8) Виключено норми, згідно з якими:

- якщо замовник та учасники під час проведення процедури закупівлі надали інформацію в іншій формі, ніж письмова, зміст такої інформації повинен був бути письмово підтверджений, крім випадку надання інформації у вигляді електронного документа;

 - замовник протягом усього процесу здійснення процедури закупівлі повинен був забезпечувати конфіденційність інформації, наданої учасниками.

9) Замовник тепер не вимагатиме від учасника документи й інформацію, що підтверджують відсутність підстав, визначених ст. 17 Закону України «Про здійснення державних закупівель», а також інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. 

10) Замовник не вимагатиме від учасників попередньої кваліфікації, які пройшли кваліфікаційний відбір, повторного подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям під час подальшого проведення процедури.

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»