• Посилання скопійовано

Відміна токенів: з'явилися тексти урядових законопроєктів

На сайті ВРУ з'явилися тексти трьох урядових законопроєктів щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг (зміни до ПКУ, МКУ, КУпАП та КПКУ)

Відміна токенів: з'явилися тексти урядових законопроєктів

Нагадаємо, що 22 вересня 2021 року Уряд погодив три законопроєкти щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг. Основна мета - замінити використання токенів на удосконалений е-підпис. Про це ми писали тут.

Тепер на сайті ВРУ з'явилися тексти цих законопроєктів:

  • №6085 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг";
  • №6086 "Про внесення змін до Митного кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг";
  • №6097 "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг".

Прийняття цих актів, на думку Уряду, забезпечить:

  • застосування нового понятійного апарату, запровадженого у зв’язку з прийняттям Закону “Про електронні довірчі послуги”;
  • спрощення порядку отримання електронних довірчих послуг;
  • забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів, та засобів електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри.

 

Зміни до Податкового кодексу

Серед змін, які пропонується внести до ПКУ, є такі:

1. Уточнено визначення  технічної помилки. Це будь-яка помилка, вада або дефект у роботі складових частин електронного кабінету, електронного підпису або іншого засобу електронної ідентифікації, що призводить до невідповідності методології та/або алгоритмів роботи електронного кабінету та не є методологічною помилкою.

2. Платник податків стає користувачем електронного кабінету та набуває право подавати звітність в електронній формі і вести листування засобами електронного зв’язку в електронній формі після проходження в електронному кабінеті електронної ідентифікації онлайн з використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису,  відповідно до вимог Закону “Про електронні довірчі послуги”, використання яких дозволяється методологом електронного кабінету.

Єдиною підставою для відмови у проходженні електронної ідентифікації платника податків в електронному кабінеті є недійсність його електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, або іншого засобу електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного кваліфікованого сертифіката електронного підпису.

3. Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ електронного підпису платника податків, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.

4. Єдиною підставою для неприйняття податкової декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі є недійсність електронного підпису такого платника податків, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, у тому числі у зв’язку із закінченням строку дії відповідного кваліфікованого сертифіката електронного підпису, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа, містить достовірні обов’язкові реквізити та надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

5. Звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у паперовій або електронній формі повинно містити, серед іншого, власноручний підпис або електронний підпис платника податків, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону  “Про електронні довірчі послуги”.

6. На дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням електронного підпису уповноваженої платником особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги” та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

7. Платник податку при ввезенні на митну територію України пального або спирту етилового, з якого сплачено акцизний податок, або на умовах, визначених статтею 229 ПКУ, або реалізації пального або спирту етилового зобов’язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального або спирту етилового з використанням електронного підпису уповноваженої платником особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги” та зареєструвати таку акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

У разі прийняття цей Закон набере чинності через дев’ять місяців з дня його опублікування, крім пункту 2 розділу І цього Закону, який набирає чинності з 1 січня 2022 року.

 

Зміни до Митного кодексу

Зокрема, пропонується:

1. Уточнити визначення митного забезпечення. Це одноразові номерні запірно-пломбові пристрої, печатки, штампи, голографічні мітки, засоби електронного підпису чи печатки та інші засоби ідентифікації, що використовуються митними органами для відображення та закріплення результатів митного контролю та митного оформлення.

2. Для отримання авторизації АЕО підприємство подає до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, заяву про надання авторизації АЕО та анкету самооцінки у формі електронних документів, на які накладено електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.

3. Електронне декларування здійснюється з використанням електронної митної декларації, на яку накладено електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, та інших електронних документів або їх реквізитів у встановлених законом випадках, а також електронних (сканованих) копій паперових документів, на які накладено електронний підпис декларанта чи уповноваженої ним особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.

4. У разі виходу з ладу єдиного державного інформаційного веб-порталу “Єдине вікно для міжнародної торгівлі” на строк більше двох годин митний орган зобов’язаний приймати документи та/або відомості, зазначені в абзаці другому цієї частини, у разі надання їх декларантом або уповноваженою ним особою у вигляді електронних документів або документів на паперовому носії або їх електронних (сканованих) копій, на які накладено електронний підпис декларанта чи уповноваженої ним особи, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”.

5. Інформаційна взаємодія між гарантами та митними органами здійснюється за допомогою засобів електронного зв’язку шляхом надсилання авторизованих повідомлень в електронній формі, на які накладено електронні підписи гарантів та посадових осіб митних органів, що базуються на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги”, цілодобово, з періодичністю не більше 30 хвилин. При здійсненні інформаційного обміну гарантам надається інформація про статус усіх отриманих фінансових гарантій тощо.

У разі прийняття цей Закон наере чинності через дев’ять місяців з дня його опублікування, крім пункту 1 та підпункту 2 пункту 6 розділу І цього Закону, які набирають чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

 

Зміни до КУпАП та КПКУ

Як зазначено у пояснювальній записці, прийняття акта забезпечить:

  • застосування нового понятійного апарату, запровадженого у зв’язку з прийняттям Закону України “Про електронні довірчі послуги”;
  • спрощення порядку отримання електронних довірчих послуг посадовими особами уповноважених підрозділів Національної поліції, посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, інспекторами з паркування;
  • забезпечення можливості використання посадовими особами уповноважених підрозділів Національної поліції, посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, інспекторами з паркування наявних у них удосконалених електронних підписів, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів;
  • встановлення відповідальності за невиконання законних вимог посадових осіб органів Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України щодо усунення порушень законодавства у сфері електронної ідентифікації нарівні з відповідальністю у сфері електронних довірчих послуг.

Цей Закон набере чинності через дев’ять місяців з дня його опублікування, крім підпункту 1 пункту 1 розділу І цього Закону, який набирає чинності через чотири місяці з дня його опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Закони та підзаконні акти

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Закони та підзаконні акти»