
Держказначейство у листі від 03.09.2025 №15-12-12/19271 щодо застосування коду економічної класифікації видатків пояснило таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 56 Бюджетного кодексу України, бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому Мінфіном.
Пунктом 2.2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 №333 (далі – Інструкція №333), визначено, що за категорією 2200 «Використання товарів і послуг» здійснюється оплата поточних видатків, оплата послуг, придбання матеріалів, предметів, обладнання та інвентарю, які не беруться на облік як основні засоби.
Своєю чергою, за категорією 3100 «Придбання основного капіталу» передбачаються видатки на (п. 3.1 Інструкції №333):
- придбання або створення основних засобів, окремих інших необоротних матеріальних активів;
- збільшення вартості активів внаслідок поліпшення об'єкта (модернізація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо);
- капітальний ремонт;
- створення державних запасів і резервів;
- придбання землі та нематеріальних активів.
Також Держказначейство повідомило, що згідно із п. 1.8 Інструкції №333 за правильність віднесення видатків до поточних або капітальних відповідає розпорядник (одержувач) бюджетних коштів.
Отже, під час визначення коду економічної класифікації видатків необхідно виходити з економічної сутності платежу та класифікації основних засобів.
Звертаємо увагу, що розпорядчий документ про облікову політику установи, організації не є нормативно-правовим актом, оскільки його дія поширюється виключно на орган, який його видав.
***
Читайте також: Мінфін оновить правила бюджетних видатків: новації для техніки, споруд і дронів