• Посилання скопійовано

Мінфін проти поділу податкової та митної служб

Про це заявила Міністр фінансів Наталія Яресько 26 січня на прес-конференції у Києві

Мінфін проти поділу податкової та митної служб

Міністр фінансів Наталія Яресько на прес-конференції 26 січня зазначила, що Міністерство погоджується з завданнями, які ставлять перед митними органами України автори депутатського законопроекту №3763. Зокрема, щодо таких ключових завдань митних органів, як: 

- забезпечення правильного застосування, неухильного дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства України з питань державної митної справи;

- створення сприятливих умов для полегшення торгівлі, сприяння транзиту, збільшення товарообігу та пасажиропотоку через митний кордон України, здійснення разом з митними органами інших держав заходів щодо удосконалення процедури пропуску товарів, транспортних засобів через митний кордон України, їх митного контролю та митного оформлення;

- аналіз та управління ризиками з метою визначення форм та обсягів митного контролю та інших її завдань. 

Водночас, Яресько не вважає, що "найкращий шлях для досягнення цих завдань - це відокремлення митної служби в окремий орган виконавчої влади". Міністерство фінансів переконане, що інтеграція митної та податкової служби в рамках єдиного органу, що відбувається у даний момент, дозволить:

- забезпечити кращу оцінки ризиків по всіх податках і зборах, в тому числі, митних та дає змогу одночасно відслідковувати дії платників податків по всіх податках і зборах, що значно підвищує ефективнісь боротьби з ухилянням від сплати податків. Про це свідчить досвід інших країн, наприклад, Великої Британії, де зосередження роботи податкової та митної служби під головуванням одного заступника керівника податкової служби за п’ять років дозволило підвищити податкові надходження більш ніж на 30% за рахунок удосконалення системи оцінки ризиків по різних податках.

- усунути дублювання процесів та функцій у митниці та податковій службах. Це має на меті зменшити кількість персоналу двох служб, зменшити адміністративне навантаження та зробити податкову систему зрозумілішою для всіх її користувачів.

- створити "єдине вікно" для бізнесу при сплаті податків та зборів

- краще координувати податкову та митну політику

- підвищити рівень збору податків та зборів без створення додаткового адміністративного тягаря. 

Таким чином, відмова від процесу інтеграції митної та податкової служб та відокремлення митниці в окремий орган призведе до:

- втрати перерахованих вигід;

- збільшення адміністративного персоналу двох органів (через потребу створювати однакові структурні одиниці в їх складі - наприклад, щодо оцінки ризиків чи внутрішньої безпеки) в обох з них;

- збільшенні в потребі фінансування обох структур;

- та, врешті решт, обернеться погіршенням сервісів та збільшенням адміністративного тягаря на платників податків. 

Наталія Яресько нагадала, що до грудня 2012 року митна служба була окремим органом виконавчої влади в структурі Кабінету Міністрів, "але не була здатна впоратися з завданнями, про які йдеться у законопроекті, - що і стало згодом причиною об’єднання митниці з податкової службою". 

Також вона зауважила, що "ключові проблеми у роботі митної та податкової служби, - а саме значне адміністративне навантаження, значний рівень суб'єктивності у взаємовідносинах податкових та митних служб та значні корупційні ризики - залежать не від того, чи є ці органи об'єднаними чи ні, а від реформування самих бізнес процесів в середині митних та податкових органів. "

Саме тому наразі Міністерство фінансів здійснює системну реформу ДФС. Процес реформування розпочався з ухвалення в червні 2015 року Урядом проекту реформи ДФС, яку було погоджено з МВФ і ставить на меті максимальне зменшення корупційних ризиків та суб'єктивізму у роботі податкових та митних органів. 

Після свого завершення, зі слів Н. Яресько, реформа ДФС дозволить вирішити ключові проблеми у роботі податкових та митних органах, а саме:

- подолати корупцію,

 - зменшити можливості для ухвалення співробітниками ДФС суб'єктивних чи заангажованих рішень,

 - значно зменшити адміністративне навантаження,

і тим самим дозволити перетворити ДФС на сервісний орган, який не стоїть на заваді для здійснення інвестицій в країну.

На підставі: Міністерство фінансів України

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»