• Посилання скопійовано

Індекс інфляції за березень – 100,8%

За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку в березні 2020 р. порівняно з лютим 2020 р. становила 0,8%, з початку року – 0,7%

Індекс інфляції за березень – 100,8%

Згідно з повідомленням Держстату від 09.04.2020 р., інфляція на споживчому ринку в березні 2020 р. порівняно із лютим 2020 р. становила 0,8%, з початку року – 0,7%.

Базова інфляція в березні 2020 р. порівняно із лютим 2020 р. становила 1,3%, з початку року – 1,0%.

На споживчому ринку в березні ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 0,4%. Найбільше (на 5,2%) подорожчали гречані крупи. На 3,9–1,2% зросли ціни на фрукти, цукор, рис, овочі, макаронні вироби, яловичину. Водночас на 12,3% подешевшали яйця, на 2,2–0,2% – м’ясо птиці, молоко, безалкогольні напої, сметана, сири. 

Одяг і взуття подорожчали на 12,8%, у т.ч. взуття – на 13,6%, одяг – на 12,1%.

Зниження цін (тарифів) на житло, воду, електроенергію, газ та інші види палива на 2,8% відбулося в основному за рахунок здешевлення природного газу на 11,6% і гарячої води, опалення на 5,2%. 

Зростання цін у сфері охорони здоров’я на 1,4% в першу чергу зумовлено подорожчанням фармацевтичної продукції на 1,9%.

Підвищення цін на транспорт на 0,7% в основному спричинено подорожчанням проїзду в залізничному пасажирському транспорті на 4,4% та автомобілів на 4,0%. Водночас на 1,7% подешевшали паливо та мастила. 

У сфері зв’язку ціни зросли на 0,6%, що пов’язано з підвищенням тарифів на місцевий телефонний зв’язок на 17,4%.

***

Індекс споживчих цін (ІСЦ, інфляція) є показником зміни в часі цін і тарифів на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання. Розраховується щомісячно на основі даних про ціни (одержуються органами державної статистики шляхом щомісячної реєстрації цін і тарифів на споживчому ринку) та даних національних рахунків щодо витрат домогосподарств на кінцеве споживання по країні в цілому з подальшим розподілом (за результатами вибіркового обстеження умов життя домогосподарств). 

Методологія розрахунку

Базовий індекс споживчих цін (БІСЦ, базова інфляція) є субіндексом індексу споживчих цін. Його побудова заснована на існуючих методологічних засадах щодо розрахунку індексу споживчих цін. БІСЦ показує стійку динаміку цін з мінімізацією короткострокових нерівномірних змін цін, викликаних шоками пропозиції та адміністративним регулюванням.

Методологія розрахунку

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Інше

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Інше»