13 березня 2024 року Мінекономіки оприлюднило проєкт постанови КМУ «Про затвердження Правил торговельного обслуговування» (завантажити). Ці Правила визначають загальні вимоги до торговельного обслуговування та встановлюють умови здійснення суб’єктами господарювання торговельної та виробничо-торговельної діяльності, а також основні вимоги до торговельних приміщень.
Метою їх затвердження є забезпечення доступності осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (МГН) до торговельних приміщень, підвищення якості обслуговування осіб з інвалідністю та інших МГН та покращення міжнародного іміджу держави.
Так, суб’єкт господарювання має забезпечити:
- відповідність торговельного приміщення гігієнічним, санітарним вимогам та пожежної безпеки, а технічного стану торговельного приміщення та прилеглої до нього території, устаткування – вимогам нормативно-правових актів щодо зберігання, виробництва та продажу товарів, харчових продуктів та/або вироблених харчових продуктів, а також охорони праці;
- наявність куточка споживача, в якому розміщується інформація про найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження, номери телефонів, офіційні веб-сайти державних органів та органів місцевого самоврядування, що здійснюють захист прав споживачів, відомості про ліцензії (за наявності) або розміщення на будь-якому доступному місці QR-коду із зазначеною інформацією. У разі розміщення QR-коду, суб’єкт господарювання зобов’язаний на вимогу споживача надати для ознайомлення таку інформацію у паперовій формі;
- усунення перешкод для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення;
- відведення на майданчиках для паркування (за наявності) не менш як 10 відсотків загальної кількості (але не менш як одне місце) місць для безоплатного паркування транспортних засобів, якими керують особи з інвалідністю або водії, які перевозять осіб з інвалідністю, з позначенням таких місць відповідними дорожніми знаками або дорожньою розміткою з піктограмами міжнародного символу доступності відповідно до Правил дорожнього руху;
- супровід осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення (на їх прохання), зокрема осіб з порушеннями функцій зору та слуху, на кріслах колісних тощо;
- позачергове обслуговування осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та осіб, які їх супроводжують;
- сповіщення про надзвичайну ситуацію через пристрої, адаптовані для сприйняття усіма особами з інвалідністю;
- доступність веб-сайтів (за наявності) для осіб з інвалідністю відповідно до ДСТУ ISO / IEC 40500:2015 «Інформаційні технології. Настанова з доступності веб-контенту W3C (WCAG) 2.0» не нижче рівня АА.
Ця постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом від 10.06.2023 №3153-IX «Про захист прав споживачів», але не раніше дня її опублікування.